خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازگشت 973 هزار نفر مهاجر به افغانستان در سه ماه گذشته

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:50
بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت (آی.او.آ») در بازه زمانی سه ماهه جولای تا سپتامبر، 973 هزار نفر شهروند افغانستان به کشورشان بازگشته اند.
افغانستان،كشورشان،مهاجران،مهاجرت،ماه

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارش سه ماهه خود آورده است از ماه جولای تا سپتامبر سال جاری 973 هزار نفر از شهروندان افغانستان به کشورشان بازگشته‌اند.
این آمارها بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از 11 مرز مشترک افغانستان با ایران و پاکستان ارائه شده است.
سازمان ملل بارها در مورد بحران بشری و ناامنی غذایی در افغانستان هشدار داده و گفته است که این وضعیت باعث شده تا افغان‌ها برای یافتن کار به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.
«عبدالمطلب حقانی» سخنگوی وزارت مهاجرین حکومت طالبان دی ماه سال گذشته اعلام کرد طی حدود یک سال گذشته بیش از 800 هزار مهاجر افغانستانی به‌طور داوطلبانه به کشورشان بازگشته یا برگردانده شده‌اند.
وی همچنین گفته بود: ما همیشه از کشورهای میزبان خواسته‌ایم با مهاجران رفتار خوب داشته باشند و قوانین بین‌المللی را در نظر بگیرند؛ مهاجران افغان‌ همواره بدون ضرر رساندن به این کشورها زندگی کرده‌اند.
انتهای پیام/.