خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساخت دستگاه خشک کننده محصولات کشاورزی در خلیل آباد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 17:14
خلیل آباد- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد گفت: یک کشاورز خلیل آبادی با ساخت دستگاهی توانسته محصولات کشاورزی خود و دیگر افراد را در کمتر از ۷۲ ساعت خشک و تحویل دهد.
خليل،خشك،تعاوني،محصول،شهرستان،كشاورزي،فرماندار

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شبان عصر چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار خلیل آباد از یک شرکت تعاونی کشاورزی اظهار کرد: متصدی این مجموعه به ابتکار خودش با هزینه حدود یک میلیارد تومان دستگاهی را ساخته است که محصولات تولیدی شهرستان از جمله انگور و یا گوجه فرنگی در کمتر از ۷۲ ساعت خشک می‌شود.
وی افزود: این دستگاه خشک کنی تماماً توسط فرد مذکور با خلاقیت و پشتکار ساخته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد، با بیان اینکه در شرایط عادی خشک کردن محصول حداقل حدود یک ماه را زمان می‌برد، اظهار کرد: از لحاظ کیفیت محصول در روش صنعتی به جهت رنگ و مقبولیت محصول توسط کارشناسان نسبت به روش سنتی تأیید و روش صنعتی برای کشاورز و باغدار صرفه اقتصادی بیشتری را دارد.
در ادامه حسین نوری، مسئول اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد گفت: در راستای بازدیدهای دوره‌ای و نظارتی از فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی، محمد رضا خوشنویس فرماندار شهرستان خلیل آباد و دیگر رؤسای دستگاه‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و نیز ادارات خدماتی به شرکت‌ها از یک تعاونی بازدید کردند.