خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پزشکیان: می‌کوشیم تمامیت‌ خواهی آمریکا برهم بخورد - تسنیم

تسنیم | سیاسی | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 17:14
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با همتای روسی خود گفت: امیدوارم بتوانیم برای رسیدن به اهداف مشترک، همکاری بیشتری داشته باشیم. امیدواریم در سایه ی این همکاری ها تمامیت خواهی آمریکا نیز برهم بخورد و قادر باشیم روابط مناسبی داشته باشیم.
بريكس،سران،روسيه،كشور،پزشكيان،پوتين،امضا

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که در حاشیه‌ی اجلاس سران کشورهای عضو گروه بریکس در قازان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ما در عشق‌آباد نیز گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و من بعد از آن سفر، تفاهمنامه‌هایمان با روسیه را پیگیری کردم.
با همکاران‌مان نیز درباره‌ی نشست‌های امروز با مقامات روسی گفت‌وگو کردیم تا در این دیدار مشترک توافقنامه‌های بین دو کشور نهایی شده باشد و امضا کنیم.
وی افزود: به همکارانم گفته‌ام هرجا در مسیر اجرای توافقنامه‌های بین دو کشور مشکلی پیش آمد، بگویید شخصاً دنبال کنم تا حل شود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه روابط ایران و روسیه راهبردی است و برای دو کشور مفید خواهد بود، خطاب به پوتین خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم تعامل سازنده‌ای در چارچوب بریکس داشته باشیم و ضمناً از پشتیبانی شما برای عضویت ما در بریکس، اوراسیا و شانگهای قدردانی می‌کنیم و این روند را با قدرت ادامه خواهیم داد.
پزشکیان با اشاره به نشست سران بریکس گفت: مطالب مطروحه در نشست سران بسیار سازنده بود و امیدوارم بتوانیم برای رسیدن به اهداف مشترک، همکاری بیشتری داشته باشیم.
امیدواریم در سایه‌ی این همکاری‌ها تمامیت‌خواهی آمریکا نیز برهم بخورد و قادر باشیم روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و کارشناسی مناسبی داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌ها را به امضا برسانیم.
انتهای پیام/