خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارش ‌برف استان کردستان را هم سفیدپوش کرد + فیلم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 17:14
در نخستین روزهای دومین ماه فصل پاییز، کوه ها و ارتفاعات استان کردستان سفیدپوش شد.
استان،كردستان،محورهاي،بارش،ادامه،برفگير،مواصلاتي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردستان، بارش برف که از نیمه شب گذشته در محورهای دیواندره-سقز محدوده (زرینه، سه راهی تکاب، فیلان تاقی و محمودآباد)، سقز-بانه آغاز شده بود، در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.
در پی بارش‌های شب گذشته در نخستین روزهای دومین ماه فصل پاییز، کوه‌ها، ارتفاعات و محورهای مواصلاتی استان کردستان سفیدپوش شد اما به واسطه تلاش نیروهای راهداری و برف‌روبی محور، تردد به صورت روان برقرار است.
بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی، تا اواخر روز پنجشنبه شرایط برای رشد ابر و بارش‌های رگباری و پراکنده همراه با وزش باد در سطح استان به ویژه برای نیمه شمالی و ارتفاعات مرکزی فراهم است و شرایط یخبندان تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.
در ادامه ویدئویی از سفیدشدن محورهای مواصلاتی استان کردستان را می‌بینید:
.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی در غرب کشور واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.
همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتاً شاهد لغزندگی است.
انتهای پیام/481/
انتهای پیام/481/