خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی متخلف در حوزه پزشکی

تسنیم | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 17:14
333 صفحه اینستاگرامی که اقدام به افشای اطلاعات و انتشار عکس و فیلم بیماران می کردند، مسدود شدند.
بيماران،پرونده،مجازي،صفحات،معاونت،درمان،امور،كشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً انتشار اسناد و اسرار مربوط به بیماران در صفحه برخی از پزشکان و کلینیک‌ها بسیار زیاد شده و حریم خصوصی بیماران را خدشه‌دار کرده است.
مطابق رویه‌های موجود در نظام سلامت کشور، هر گونه اشتراک‌گذاری محتوای تصاویر و فیلم مربوط به بیماران در صفحات مجازی پزشکان نقض حقوق بیماران محسوب می‌شود و مغایر حریم خصوصی افراد است.
همچنین براساس ماده 648 قانون مجازات اسلامی، هرگونه افشای اطلاعات توسط اطبا، جراحان، ماماها، فروشندگان دارو و کلیه کسانی که به واسطه شغل و یا حرفه خود محرم اسرار می‌شود، جرم‌انگاری شده و مشمول مجازات است.
در همین رابطه تاکنون 333 صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات و قطع ارتباط متخلفین با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور انجام شده است.
در حال حاضر پرونده تخلفات 284 از این صفحات در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، پرونده 21 مورد در دادسرای امنیت اخلاقی، پرونده 25 مورد در هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی و پرونده 3 مورد در دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.
انتهای پیام/