خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد‌‌ از رونق تولید حمایت نمی‌کنند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 17:14
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم حمایت برخی بانک ها برای توسعه و رونق تولید گلایه کرد و گفت: سیستم بانکی به کمک تولید بیاید.
توليد،رفع،توليدي،كارخانه،استان،تسهيل،موانع،مشكلات،كارگروه،اس ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، یدالله رحمانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در جریان محدودیت‌های منابع بانکی هستم اما اگر در این شرایط سیستم بانکی به کمک تولید نیاید امیدواری‌ها از بین می‌رود و و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای پایدار ماندن واحدهای تولیدی، رفع موانع آنها و وضعیت اشتغال تلاش جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی استان اشتغالزایی خوبی دارند و برای ادامه فعالیت با مشکلاتی مواجه شدند که نباید در این شرایط از آنها غافل شد، عنوان کرد: ضروری است تا جایی که امکان‌پذیر بوده حامی تولید کنندگان باشیم و شبکه بانکی با این تدبیر که در چه شرایط اقتصادی قرار داریم به خوبی برای مردم تصمیم گیری ‌کنند و آن اندازه هم که مقدور است از خود انعطاف نشان دهند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به‌نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: باید مسئله تولید را جدی بگیریم و مردم را در امر مهم تولید در سالی که مقام معظم رهبری به نام تولید نام‌گذاری کرده مشارکت دهیم.
رحمانی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت موضوع جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به جای ماهی دو بار هفته ای یکبار برگزار ‌شود، تاکید کرد: باید تلاش شود تا مشکلات همه واحدهای تولیدی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند و انتظار می‌رود خود سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در جلسه کارگروه تسهیل، راهکار برون رفت از مشکلات را ارائه دهند و کمک حال توسعه باشند.
وی بر پیگیری مصوبات تاکید کرد و ادامه داد: مصوبات لازم الاجرا بوده و همه باید پیگیر مصوبات این کارگروه باشند و به دلیل اهمیت تصمیم گیری‌ها در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، حتما باید مدیر مربوطه دستگاه اجرایی حضور داشته باشد.
وعده استاندار برای رفع مشکلات سیمان مارگون
یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در نشستی با با سرمایه گذار لبنانی کارخانه سیمان مارگون گفت: مشکلات کارخانه سیمان مارگون را بررسی و پیگیری می‌کنم و سه مشکل گاز، برق و معدن این کارخانه را در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور سرمایه گذار کارخانه بررسی خواهد شد.
وی یادآور شد: آن بخش از مشکلات این کارخانه که در سطح استان قابل رفع است قطعا بررسی و برطرف خواهیم کرد و چنانچه مشکلاتی باشد که در استان قابل رفع نباشد از طریق مکاتبه و پیگیری در مرکز کشور نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.
رحمانی ابراز کرد: این واحد تولیدی به دلیل کاهش برق در تابستان سه ماه تعطیل و یا با کمترین ظرفیت فعالیت دارد و در زمستان با کمی گاز سه ماه تعطیل و یا نیمه فعال است که برای تولید و هم اشتغال مشکلاتی را ایجاد می‌کند و باید با برنامه ریزی و پیگیری نسبت به تامین برق و گاز پایدار در طول سال برای این واحد تولیدی تدبیری اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی برای بیش از 2 هزار و 500 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و در زمینه برای تامین سیمان مورد نیاز استان نقش آفرینی دارد، اظهار داشت: ضروری است زمینه فعالیت مداوم با تمام ظرفیت آن را برای طول سال فراهم کرد و بدون شک مشکلات معدنی این واحد تولیدی با همکاری منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی آن با همکاری محیط زیست استان مورد بررسی و قابل رفع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که ما بی چون چرا از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت می کنیم و همه تلاش مان را به کار می گیریم تا تولید و اشتغال در استان پایدار بماند و توسعه یابد.
سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از استاندار به خاطر دغدغه‌هایی که در خصوص واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران دارد، افزود: این کارخانه در سال بطور متوسط حدود شش ماه از سال به دلیل کمبود و یا قطع برق و گاز تعطیل است که منجر به خسارات سنگین می شود و گاهی اوقات باعث می شود نتوانیم حقوق کارکنان آن را پرداخت کنیم.
عباس فواز عنوان کرد: از ما خواسته شده که برای تامین برق کارخانه حدود 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم و برای سوخت زمستان هم مازوت از استان‌های دور آن هم با هزینه بالا تامین کنیم که در این خصوص نیازمند حمایت و همکاری استاندار و متولیان امر هستیم.
انتهای پیام/