خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۳ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه گیلان اضافه شد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 17:32
رشت - شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با راه‌اندازی ۳ رشته جدید در مقطع کارشناسی‌ ارشد در دانشگاه گیلان موافقت کرد.
حفاظت،دانشگاه،فناوري،تحقيقات،علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، برای اولین بار در کشور شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی دوره کارشناسی‌ارشد رشته‌های حفاظت پرتوی، حفاظت از زیرساخت‌های زیستی و حفاظت از زیرساخت‌های سایبری، در دانشگاه گیلان موافقت کرد.
بر اساس تفاهم‌نامه همکاری سازمان پدافند غیرعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور حمایت و حفظ منابع ملی و منطقه‌ای، کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران و تربیت نیروهای متخصص در این حوزه در اولویت برنامه‌های دانشگاه گیلان قرار گرفت که با حمایت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، برنامه درسی رشته‌های ۱- حفاظت پرتوی ۲- حفاظت از زیرساخت‌های زیستی ۳- حفاظت از زیرساخت‌های سایبری پس از تأیید در کمیته‌های مربوطه و شورای دانشگاه تدوین و در جلسه ۲۷ خردادماه سال جاری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و ابلاغ شد.
بر این اساس و با اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، پذیرش و تحصیل دانشجویان در رشته‌های مذکور پس از طی فرآیندهای لازم، انجام خواهد شد.