خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ادعای کره جنوبی: کیم جونگ اون ارتش را به جنگ غیرقانونی فروخت

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 11:58
وزیر دفاع کره جنوبی، رهبر کره شمالی را متهم کرد که ارتش کشورش را «برای یک جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی» به فروش رسانده است.
كره،شمالي،جنوبي،روسيه،ادعا،نظامي،يون،كيم

کیم یونگ هیون، وزیر دفاع کره جنوبی روز پنجشنبه با مطرح کردن ادعای اعزام نیروی نظامی کره شمالی به روسیه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را متهم کرد که ارتش کشورش را «برای یک جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی» با فرستادن چندین هزار سرباز برای جنگ در کنار روسیه در اوکراین، به فروش رسانده است.
وزیر خارجه کره جنوبی در پارلمان کره جنوبی مدعی شد: کره شمالی با لباس روسی مبدل شده و تحت فرماندهی نظامی روسیه بدون هیچ گونه اختیار عملیاتی عمل می‌کند.
ارزیابی می‌شود که آنها صرفاً خوراک توپ هستند.»
در اوایل این هفته، کره جنوبی و ایالات متحده ادعا کردند که حدود ۳۰۰۰ سرباز کره شمالی برای آموزش به روسیه منتقل شده اند.
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که سئول "بیکار نخواهد نشست" در حالی که کره شمالی نیرو‌های خود را به روسیه اعزام می‌کند.
رئیس جمهور کره جنوبی آخرین اقدامات پیونگ یانگ را "تحریک آمیز" خواند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت همکاری‌های روسیه و کره شمالی، اقدامات لازم را گام به گام با جامعه بین‌الملل انجام خواهیم داد.
یون با این ادعا که همکاری نظامی بین دو کشور هم ناقض منشور سازمان ملل و هم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، افزود: امنیت نه تنها شبه جزیره کره بلکه کل جهان در خطر است.
مترجم: پورکند