خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سطح زیرکشت دیمزارهای قزوین به 130 هزار هکتار رسید

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 13:30
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1403-1402 برابر با 120 هزار هکتار و در سال زراعی جدید به 130 هزار هکتار رسیده که هشت درصد رشد داشته است.
طرح،توليد،استان،ديمزارها،زراعي،جهش،ديم،قزوين،هكتار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدحسین عطایی در همایش تبیین برنامه‌های طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1404-1403 که امروز در سالن جلسات سازمان جهاد‌کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1403-1402 برابر با 120 هزار هکتار و در سال زراعی جدید به 130 هزار هکتار رسیده که هشت درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها عملکرد تولید گندم دیم نسبت به مزارع خارج از طرح یادشده 18 درصد افزایش داشته است و این نشان‌دهنده ارزش بالای این طرح در تأمین امنیت غذایی استان و کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در سال زراعی جاری از ظرفیت نیروهای کارشناسی بخش خصوصی با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده می‌شود و تمام ظرفیت‌های حوزه جهاد کشاورزی پای کار اجرای این طرح هستند.
عطایی بیان کرد: از 130 هزار هکتار سطح زیر کشت مربوط به طرح جهش تولید در دیمزارها 96 هزار هکتار به زیر کشت گندم و جو دیم خواهد رفت.
در ضمن مابقی اراضی طرح جهش تولید در دیمزارها زیر کشت حبوبات، گیاهان روغنی، علوفه‌ای و دارویی دیم خواهد رفت.
وی تصریح کرد: اَبرطرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف افزایش تولید کمی و کیفی محصولات دیم و افزایش درآمد دیم‌کاران در 25 استان اجرایی شده و استان قزوین نیز توانست در طول سه سال گذشته کارنامه مناسبی از خود به‌جا بگذارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم تولید محصولات زراعی دیم در امنیت غذایی از همه دستگاه‌های همکار در این طرح انتظار می‌رود نهایت تلاش را برای بهبود عملکرد این طرح در سال زراعی جاری داشته باشند.
انتهای پیام/