خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۲۱ پروانه علامت استاندارد اجباری در بوشهر صادر شد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 13:52
بوشهر- مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: ۱۲۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان در سه سال اخیر صادر شده است.
استاندارد،استان،حمايت،مشتاقي،علامت،اجباري،صحت،بوشهر،خدماتي،پ ...

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مشتاقی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سال اخیر ۱۲۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی در استان صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه حفظ ایمنی، سلامت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از وظایف مهم خود می‌دانیم، گفت: واحدهای تولیدی و خدماتی استان به طور مستمر و منظم توسط کارشناسان این اداره‌کل تحت نظارت و بازرسی قرار دارند.
وی عنوان کرد: هم استانی‌ها همچنین می‌توانند در هنگام خرید برای اطمینان از صحت پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده آگاه و مطمئن شوند.
مشتاقی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری خلیج فارس خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در هفته استاندارد با هدف گسترش همکاری‌های علمی، فنی، پژوهشی و اجرایی به امضا رسید.
وی تصریح کرد: خدمات آموزشی، علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد نیاز، همکاری در زمینه برگزاری رویدادهای فناورانه مشترک، مشارکت در زمینه‌های آموزشی و تهیه پیش‌نویس استانداردهای ملی و بین المللی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و آزمون و کالیبراسیون از جمله موضوعات مهم این تفاهم نامه است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان را وظیفه خود می‌دانیم، خاطر نشان کرد: این اداره کل بر اساس منویات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و بومی به کار گرفته است.