خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌ریزی هریس برای برگزاری آخرین سخنرانی انتخاباتی‌اش

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 15:29
کامالا هریس قصد دارد آخرین سخنرانی انتخاباتی‌اش را دقیقا همان جایی که ترامپ هوادارانش را برای حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد، برگزار کند.
هريس،سخنراني،آمريكا،كنگره،انتخابات،انتخاباتي،تاكيد،كمپين

به گزارش مشرق، کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا در اقدامی نمادین، آخرین مراسم سخنرانی تبلیغاتی‌اش برای هوادارانش را در محوطه ساختمان کنگره برگزار کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، هریس تصمیم دارد به این واسطه بر لزوم دفاع رای‌دهندگان از دموکراسی در برابر هرج و مرج سیاسی تاکید کند و به آنها خطرات بازگشت احتمالی ترامپ به قدرت را گوشزد کند.
کمپین انتخاباتی هریس در همین رابطه اذعان کرده است که او قرار است یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آخرین سخنرانی‌اش را انجام دهد و طی زمان برگزاری آن از مردم آمریکا بخواهد تا ورق را به سمت آغاز دوره جدیدی بدون حضور ترامپ برگردانند.
مکان تعیین شده برای سخنرانی هریس، دقیقا همان جایی است که ترامپ پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ سخنرانی جنجالی مطرح کرد.در حالی که کنگره در حال تشکیل جلسه برای تایید پیروزی جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی بود.
ترامپ در جریان این سخنرانی در رابطه با تقلب گسترده در جریان رای‌گیری‌ صحبت کرد و از حامیانش خواست برای گرفتن حق خود وارد مبارزه شوند.
اقدامی که در نهایت منجر به حمله مرگبار طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا شد و جان چند نفر را هم گرفت.
کمپین انتخاباتی هریس تاکید کرده است که سخنرانی وی در مکان مورد نظر، فرصت بسیار خوبی را برایش فراهم خواهد کرد تا بر این موضوع تاکید کند که کشور دیگر نمی‌خواهد درگیر مبارزات‌ سیاسی شود که ترامپ از آنها لذت می‌برد.
در مقابل ترامپ وعده داده است که تمام کسانی را که در جریان حمله به کنگره آمریکا به خاطر وی زندانی شدند را در صورت پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عفو خواهد کرد.