خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 15:40
همدان-مدیرکل صمت استان همدان از انتشار فراخوان دریافت مجوزهای تحقیق و توسعه خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان می‌توانند برای دریافت این مجوز اقدام کنند.
استان،تحقيق،توسعه،همدان،واحدهاي،پروانه،قابليت،توليدي،راستاي، ...

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شانیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروانه تحقیق و توسعه برای کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی، شهرک‌های صنعتی و صنفی فناور دانش‌بنیان که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم انجام می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد: در راستای حمایت از واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان در راستای ارتقای تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های مذکور، آماده صدور پروانه تحقیق و توسعه در اسرع وقت هستیم تا به‌زودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحد تحقیق و توسعه شاهد پیشرفت و تعالی استان همدان باشیم.
مدیرکل صمت استان همدان همچنین، افزود: سیاست ما در اداره کل صمت استان ترغیب سرمایه‌گذاران بر ایجاد کارآفرینی مبتنی بر فناوری روز است تا قابلیت رقابت‌پذیری تولیدات داخلی همدان در مجامع ملی و بین‌المللی افزایش یابد.
شانیان تصریح کرد: در استان همدان ۱۳ شرکت در زمینه تحقیق و توسعه در یک سال گذشته مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که با انتشار فراخوان جدید انتظار رشد این عدد را داریم.
وی تاکید کرد: مطابق با بند ب ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، معادل هزینه انجام شده برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آینده به شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر خواهد شد.
مدیرکل صمت استان همدان نظام‌مند، نوآورانه و فناورانه بودن را از شروط اخذ مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: متقاضیانی که قصد دارند از ظرفیت‌های تحقیقاتی بهره‌مند شوند، باید موضوعات بدیع و نو را انتخاب کنند.