خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کسب 35 مدال در المپیادها توسط دانش‌آموزان قمی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 17:30
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش آموزان استان قم پارسال و امسال 35 مدال در المپیادها کسب کرده اند که از این تعداد، 6 طلا بوده است که یک مورد برای اولین بار در سطح بین المللی کسب شده است.
برقعي،قم،دكتر،سيد،مدرسه،كسب،محمد،رتبه،علمي،كشور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در آیین افتتاح مدرسه مُعظم خیّری دکتر سید محمد برقعی در منطقه شهرک ایثار قم اظهار داشت: سلسله جلیله سادات برقعی از خانواده‌های اصیل و ریشه‌دار قم هستند که بحمدالله آثار وجودی ایشان در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز دارد.
وی با اشاره به آیه مبارکه «ما عندکم ینفد و ما عند الله باق» افزود: افرادی مانند دکتر سید محمد برقعی مال خود را در راه خیر خرج نمی‌کنند؛ بلکه آن را ماندگار می‌کنند.
نماینده مردم قم در مجلس همچنین خیرین و بویژه خیرین مدرسه‌ساز را از باهوش‌ترین و آینده بین‌ترین انسان‌ها دانست و گفت: آنان می‌دانند که صرف عُمر و اموال در راه رشد و تعالی فرزندان این آب‌وخاک، یک باقیات الصالحات ماندگار است که نتیجه‌ای جُز کسب رضای الهی به دنبال ندارد.
همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در این مراسم، مدرسه دکتر سید محمد برقعی را نمونه یک مدرسه الگو در کشور خواند و گفت: مهم این است که این مدرسه به همت یک شخصیت علمی کشوری بنیان نهاده شده است.
علیرضا رحیمی در ادامه به برخی افتخارات علمی دانش‌آموزان قم در چند سال اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: کسب 35 مدال المپیادهای کشوری و بین‌المللی در سال‌های 1402 و 1403 توسط دانش‌آموزان قمی، ارتقای 13 پله‌ای رتبه استان در پژوهش‌سراها، کسب رتبه اول کشور در رشته علوم و معارف اسلامی و همچنین کسب رتبه سوم کشور در رشته علوم ریاضی و فنی از جمله این افتخارات است.
خانم الهی‌قمشه‌ای به‌عنوان یکی از شاگردان دکتر سید محمد برقعی نیز در سخنانی تصریح کرد: ما مصادیق علمی و تربیتی فراوانی را در رفتار استاد خود، دکتر برقعی دیده‌ایم و از ایشان درس گرفته‌ایم.
وی با تصریح بر این که عُمرِ فانی را باید در راهِ باقی یعنی علم و معرفت و عشق سپری کنیم افزود: همه خطاهای زندگی از جهل است و براین‌اساس، مهم‌ترین خدمتی که می‌توان برای حیات جامعه انجام داد؛ اشاعه فرهنگ علم‌آموزی است.
انتهای پیام/