خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقشه راه چهار ساله همدان در حوزه میراث فرهنگی تدوین می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 17:30
وزیر میراث فرهنگی کشور گفت: نقشه راه چهار سال آینده حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان در نشست مشترک با استاندار همدان تدوین شد.
همدان،دستي،صنايع،گردشگري،اعتبارات،ميراث،فرهنگي،توسعه،استان،جهاني

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از محوطه سایت جهانی هگمتانه اظهار کرد: هگمتانه نقطه عطفی برای معرفی بیشتر اثار جهانی ما در دنیا است و ما باید با شکستن فضای ایران هراسی در حوزه گردشگری هست نشان دهیم ایران ما و همدان ما امن‌ترین مناطق جهان هستند.
وی با بیان اینکه در خلال سفر به استان همدان احساس کردم همدان به مطالعات و کاوش‌های باستان شناسی بیشتری نیاز دارد، بیان کرد: بنا بر همین احساس نیاز توافق کردیم تا مرکز مطالعات فرهنگ و تمدن غرب کشور با مرکزیت همدان شکل می‌گیرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با بیان اینکه از طریق معرفی آثار و تبلیغات و توسعه دیپلماسی فرهنگی، جو ایران هراسی را می‌توانیم از میان برداریم، تاکید کرد: برای افزایش آثار در لیست جهانی یونسکو به تخصیص اعتبارات نیاز داریم تا شاهد اجرای طرح های مورد نظر برنامه هفتم توسعه در حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی باشیم.
صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه راه‌سازی مناسب، راه‌آهن، هواپیما، بومگردی و مجموعه‌های اقامتگاهی استان از زیرساخت‌های حیاتی مورد نیاز همدان در توسعه گردشگری است، گفت: ظرفیت پذیرش گردشگر در همدان باید نسبت به شرایط حال حاضر سه برابر شود.
وی همچنین در خصوص نحوه چگونگی تخصیص اعتبارات وزارت میراث نیز عنوان کرد: اعتبارات بر اساس اولویت‌های شهرستانی در استان گ‌ها اختصاص داده می‌شود و از مسیر مستقیم وزارت خانه، منابع استانداری، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اعتبارات این بخش را تامین می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین به سفال و مبل و منبت همدان به عنوان صنایع دستی موجود در زنجیره ارزش همدان اشاره کرد و افزود: صادرات صنایع دستی حلقه مفقوده زنجیره ارزش است که با توسعه این بخش زندگی هنرمندان مشغول در صنایع دستی متحول خواهد شد.
انتهای پیام/