خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تدوین دادخواست علیه آمریکا درباره حوادث تروریستی علیه ایران

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 17:30
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: چند دادخواست علیه آمریکا درباره حوادث تروریستی علیه ملت ایران تدوین و تقدیم شده است.
مركز،تروريستي،قوه،وكلا،وكلاي،خانواده،آمريكا،دادخواست،حرم،قضا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسن عبدلیان‌پور امروز در نشست بررسی «ابعاد حقوقی حملات تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع)» اظهار کرد: هفته گذشته با کمک، غیرت، اهتمام وکلاء و حقوقدانان مرکز وکلای قوه قضاییه، با اخذ وکالت از خانواده‌های شهدای حرم، طرح دعوی شد و 18 مقام ارشد آمریکایی در دادگاه شعبه 55 تهران محکوم شدند.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: شعبه 55 دادگاه بین‌المللی تهران در پرونده شهدای مدافع حرم کشور، 18 مقام آمریکایی را از کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا محکوم کرد.
وی با تصریح بر اینکه در همه حوادث تروریستی در کشور ایران، دست جنایتکار آمریکا مشهود است و ما حقوقدانان نمی‌توانیم در این زمینه منفعل باشیم، افزود: داعش رسما هر 2 حادثه تروریستی شاهچراغ را به عهده گرفت و مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که این کشور داعش را ایجاد کرده است.
این امر نشان دهنده مسئولیت آمریکا است و تکلیف را برای محاکم قضایی ما روشن کرده تا پس از تقدیم دادخواست، حکم صادر شود.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اعلام کرد: امروز از خانواده شهدای شاهچراغ (ع) و جانبازان این حادثه تروریستی اخذ وکالت می‌کنیم تا در نزدیک ترین زمان که هفته آینده است دادخواست آن علیه آمریکایی های دخیل، انجام شود.
وی با بیان اینکه چندین و چند دادخواست علیه آمریکا درباره حوادث تروریستی علیه ملت ایران تدوین و تقدیم شده است، گفت: با توجه به نقش آمریکا در اطلاع رژیم از عملیات کربلای چهار و شهادت غواصان ایران با دستهای بسته، این پرونده نیز با اخذ وکالت از خانواده شهدا، در مرکز وکلا پیگیری و دادخواست آن تقدیم شده است.
وی با اشاره به نقش وکلای فارس در پیگیری این پرونده‌ها، یادآور شد: یکی از وکلای این استان وکلات 100 خانوار 10شهید را به عهده دارد که مایه افتخار است.
وکلا تکلیف شرعی، قانونی و انسانی دارند تا این مسائل را دنبال کنند.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانات شان درباره حوادث تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) بر پیگیری حقوقی و رسانه‌ای این حوادث تاکید کردند و علاوه بر اقدام قضایی، بعد رسانه‌ای آن نیز مورد توجه مرکز وکلای کشور قرار گرفته است.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه، مرکز وکلای قوه قضائیه 100 هزار عضو دارد، رئیس قوه قضاییه د ر این موارد به طور ویژه مجموعه این مرکز را پشتیبانی می‌کند.
انتهای پیام/424