خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش موجودی پرونده‌های شعب کردستان مورد توجه قضات باشد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 17:40
سنندج_رئیس کل دادگستری کردستان با تاکید بر لزوم توجه به حقوق عامه توسط قضات گفت: کاهش موجودی پرونده‌های شعب کردستان مورد توجه قضات باشد.
قضات،قضائي،آراي،كردستان،دادگستري،توجه،محاكم،شعب،عامه،حسيني

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی عصر پنج شنبه در نشست با قضات دادگاه بدوی و دادسرای مرکز کردستان اظهار کرد: قضات و کارکنان اداری دادگستری در خدمت‌رسانی به مردم باید تلاش کنند و در راه کسب رضای خدا مسئولیت خود را به انجام برسانند.
وی افزود: قضات باید آرای قضائی را با زبان عامه فهم نگارش کنند و معلومات خود را با مطالعه، آموزش و توجه به ادله و مستندات پرونده‌ها افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: اتقان آرای قضائی را می‌توان با مشورت در مورد پرونده‌ها با همکاران قضائی قبل از صدور احکام مهیا کرد.
رئیس کل دادگستری کردستان همچنین بر لزوم صدور قرارهای تأمین متناسب با اتهام انتسابی توسط قضات تاکید کرد و یادآور شد: در این راستا محاکم نیز باید با حساسیت ویژه‌ای آرای قضائی را صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: قضات دادسرا و محاکم سنندج باید سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضائی را مورد توجه قرار دهند و با کاهش موجودی پرونده‌های شعب و همچنین کاهش پرونده‌های معوق و مسن برای تحقق اهداف دستگاه قضائی قدم بردارند.
وی گفت: قضات باید با مدیریت و نظارت صحیح بر شعب تحت تصدی خود، از اطاله دادرسی جلوگیری کند.
وی همچنین به اهمیت توجه به حقوق عامه پرداخت و اظهار کرد: قضات باید در رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش و دقت لازم را داشته باشند.
پایش زندانیان توسط قضات به مدت هر سال یکبار، استفاده مؤثر قضات از مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب‌های اجتماعی، از دیگر مباحث مطرح شده توسط رئیس کل دادگستری کردستان بود.