خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرار سرمایه از رژیم اسرائیل در سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافت

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 17:46
رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که به دلیل جنگ افروزی این رژیم در منطقه از سال گذشته تاکنون فرار سرمایه از اراضی اشغالی ۶۲ درصد افزایش یافته است.
سرمايه،رژيم،فرار،صهيونيستي،اقتصادي،افزايش،اسرائيل،خارج،گذشته

وب سایت میدل ایست مانیتور در گزارشی ویژه با استناد به آنچه رسانه‌های صهیونیستی درباره وخامت اوضاع اقتصادی رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه و گسترش اخیر آن به لبنان یک سال بعد فاش کردند، صحبت کرد.
براساس گزارش المیادین، آمار فرار سرمایه از این رژیم برای سرمایه گذاری در خارج از اراضی اشغالی، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون نشان می‌دهد.
براساس این آمارها ۶۲ درصد فرار سرمایه افزایش یافته است.
این افزایش بطوری بوده است که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کرد، زیرا ممکن است باعث فروپاشی اقتصادی یا بحران شود.
یک روزنامه صهیونیستی در همین راستا اعلام کرد که از زمان تشکیل کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم تروریستی اسرائیل، شواهد فزاینده‌ای مبنی بر اینکه اقتصاد آن در حال حاضر از خروج سرمایه به خارج از کشور رنج می‌برد به دست آمد اما از ۷ اکتبر سال گذشته ایناقدام تشدید شد.
او همچنین توضیح داد که فرار سرمایه به شکلی بزرگ، سریع و گاهی غیرمستند اتفاق می‌افتد که ناشی از بی‌ثباتی مالی، عدم اطمینان، یا افزایش خطرات سیاسی، ژئوپلیتیکی، اقتصادی یا اجتماعی است که معمولاً منجر به از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران دیگر و رفتن آنها به خارج برای جستجوی فرصت‌های دیگر است.
در این زمینه، گزارشی که ماه گذشته توسط مجله اکونومیست منتشر شد نیز فاش کرد که بانک‌های مستقر در رژیم صهیونیستی از فرار سرمایه رنج می‌برند.
این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول سه‌شنبه گذشته پیش‌بینی‌های منفی از رشد اقتصادی اسرائیل در سال‌های جاری و آینده را در پس‌زمینه جنگی که این رژیم در لبنان و غزه به راه انداخته است، منتشر کرد.
مترجم: مینا عظیمی