خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جوزپ بورل: می‌دانیم چه کسانی به یونیفل حمله می‌کنند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 19:23
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که از حملات به صلح‌بانان سازمان ملل آگاه است و این را اقدامی «غیرقابل قبول» می‌داند.
لبنان،سازمان،يونيفل،ملل،ارتش،جنوب،قوانين

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حملات صهیونیست‌ها علیه یونیفل گفت: «ما می‌دانیم چه کسی به یونیفل حمله می‌کند.
من ویدئو‌های اخیر را دیده‌ام و در آن مشخص است ارتش (رژیم) اسرائیل به یونیفیل حمله می‌کند و این کاملا غیرقابل قبول است».
به گزارش الجزیره، بورل خواستار حمایت قوی‌تر بین‌المللی از صلح‌بانان سازمان ملل و ارتش لبنان شد و گفت: زمانی که آتش‌بس برقرار شود، ارتش لبنان باید در جنوب این کشور مستقر شود.
گفتنی است؛ سازمان ملل این هفته اعلام کرد که نیرو‌های صهیونیست «عمدا» برج مراقبت و حصار اطراف منطقه مسکونی «مروهین» در جنوب لبنان را تخریب کرده‌اند.
یونیفل می‌گوید که حمله به مکان‌های متعلق به سازمان ملل و آسیب به دارایی‌های آن نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.
«آرولدو لازارو» رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان می‌گوید که تیم‌های این سازمان «علی‌رغم چالش‌ها و فشار‌های عظیم» در تمام مواضع در جنوب لبنان باقی خواهند ماند.
یونیفل متشکل از ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح از بیش از ۵۰ کشور از جمله اندونزی، هند و ایرلند است.
تا کنون بیش از ۱۶ کشور اتحادیه اروپا که سربازان خود را به این ماموریت فرستاده‌اند، خواستار تجدیدنظر در قوانین تعامل در لبنان شدند و گفتند که قوانین باید در پرتو حملات اخیر مؤثرتر باشد.
مترجم: زهرا نجفی