خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قصه پرغصه اراضی شهرک خاوران تبریز به کجا رسید؟+فیلم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 19:30
رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: کاربری اراضی شهرک خاوران تبریز، زراعی است و باید به کاربری مسکونی تبدیل شود که سرنوشت این مسئله در سطح اختیارات شورای عالی معماری تصمیم گیری می شود.
تبريز،اراضي،شوراي،مسئله،خاوران،كاربري

غلامرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به اینکه مسئلهٔ الحاق اراضی شهرک خاوران به محدوده تبریز در شورای عالی معماری در حال بررسی است، گفت: این مسئله در سطح ملی در حال بررسی است تا اراضی شهرک خاوران به محدوده تبریز ملحق شود.
وی درخصوص پیشینه اراضی مسئله‌دار شهرک خاوران، اظهار کرد: شهرداری تبریز چندین سال قبل، زمینی را که در محدوده شهر تبریز نبوده، معامله کرده و اکنون تبدیل به یکی از مسائل اصلی تعدادی از شهروندان تبریزی شده است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز خاطرنشان کرد: کاربری اراضی شهرک خاوران تبریز، زراعی است و باید به کاربری مسکونی تبدیل شود که سرنوشت این مسئله در سطح اختیارات شورای عالی معماری تصمیم‌گیری می‌شود.
احمدی ادامه داد: استاندار آذربایجان‌شرقی، نماینده شورای اسلامی و شهردار تبریز برای پیگیری این مسئله در جلسات شورای عالی معماری حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه الحاق این اراضی به محدوده شهر تبریز، معضل تعداد زیادی از همشهریان تبریزی است، گفت: شورای شهر و شهرداری تبریز به‌دنبال احقاق حقوق و رفع نگرانی شهروندان است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با اشاره به اینکه مسئله الحاق اراضی شهرک خاوران در سطح شهری و استانی حل نمی‌شد، گفت: علی‌رغم پیچیدگی‌های مسئله، پیگیری تغییر کاربری و الحاق اراضی خوب پیش رفته است.
احمدی اظهار کرد: باتوجه به مسئله این اراضی که در غیرمحدوده شهر، زمین زراعی را قبل تغییر کاربری تفکیک کرده و واگذار کرده‌اند، منطقه 9 شهرداری تبریز باید یک سری کارهای مقدماتی باید انجام دهد تا پس از تغییر کاربری، اراضی تفکیک و واگذار شود.
.
انتهای پیام/