خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورزشکاران مازندران سهم بالایی در رویدادهای جهانی دارند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 19:58
ساری - استاندار مازندران گفت: ورزشکاران استان سهم بسیار زیادی در رویدادهای المپیک‌ و جهانی دارند.
مازندران،ورزش،استان،مسابقات،كشور،ورزشكاران،نوري،المپيك،كشتي

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در حاشیه جشنواره بزرگ ورزش‌های رزمی استان مازندران که با حضور ۵ هزار نفره جامعه ورزشی مازندران در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد، ضمن تبریک انتخاب سعید احمد عباسی به عنوان مرد سال فوتسال آسیا و قهرمانی تیم کشتی ایران در مسابقات جهانی آلبانی، اظهار داشت: استانی که در المپیک به تنهایی می‌درخشد و اگر می‌توانست به اسم یک کشور باشد، می‌توانست رتبه عالی المپیک را داشته باشد و بالاتر از خیلی از کشورها قرار بگیرد.
نوری افزود: ورزشکاران مازندرانی مدال‌های رنگارنگی که در ورزش‌های مختلف در مسابقات آسیایی، بین‌المللی کسب کردند نشان از اقتدار ورزش مازندران در کشور دارد.
استاندار مازندران با بیان اینکه، استان مازندران در تمامی رشته‌ها برتر است، گفت: رشته رزمی رشته بومی استان مازندران نیست اما ورزشکاران مازندرانی در این رشته‌ها هم سرآمد هستند و مثل همیشه می‌درخشند.
وی با اشاره به اینکه، خیلی خوشحالم که امروز این نشاط در را در ورزش مازندران دیدم، در ادامه به بحث اقتصاد ورزش اشاره کرد و بیان داشت: درآمدهای زیادی در ورزش وجود دارد و این درآمدها تأثیر بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد.
استاندار مازندران اظهار کرد: گردشگران برخی از مسابقات ورزشی در سال بیش از ۳۰۰ هزار نفر هستند.
ورزشکاران سهم بسیار زیادی در رویدادهای بزرگی مثل المپیک و جهانی دارند و حضور در این مسابقات برای همه کشورها سود دارد.
نوری به تکمیل زیرساخت‌های ورزشی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: تیم نساجی الان صاحب یک زمین قابل قبول و مورد تأیید AFC است.
در کشتی هم خانه کشتی جویبار باید هرچه زودتر به اتمام و بهره‌برداری برسد.
استادیوم ماهفروجک بخشی از آن تمام شد و الان سرمایه ورزش استان است.
وی گفت: ورزش باید تقویت شود و با توجه به اینکه استان قطب کشور هستیم باید بخشی از سرمایه تولیدات شهرک‌های صنعتی را به ورزش تزریق کنیم و اگر این اتفاق بیفتد ما به آن بخش دو درصد تولیدات ناخالصی خواهیم رسید.