خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقال نظامیان کشته و زخمی صهیونیست از مرز لبنان

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 23:39
کانال ۱۴ رژیم تروریستی اسرائیل از انتقال نظامیان صهیونیست به بیمارستان پس از درگیری چند ساعت پیش با حزب الله خبر داد.
ارتش،تلفات،غزه،صهيونيستي،رژيم،جنگ،مجروح

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ده‌ها سرباز پس از مجروح شدن در نبرد‌های جنوب لبنان در ساعات گذشته به بیمارستان‌ها منتقل شدند.
براساس گزارش النشره، در همین راستا نیز بیمارستان رمبام در حیفا اعلام کرد که ۷ سرباز صهیونیستی که در نبرد‌های جنوب لبنان مجروح شده بودند را پذیرش کرده است.
شایان ذکر است؛ انتشار اطلاعات مربوط به عملیات‌های مقاومت و تلفات ارتش صهیونیستی به ویژه تلفات جانی در جنگ غزه از ابتدا مشمول سانسور نظامی شدید قرار گرفته و رسانه‌های این رژیم حق ندارند اطلاعاتی درباره آمار کشته‌شدگان منتشر کنند.
اما با این وجود گاهی رسانه‌ها و منابع عبری دست به افشاگری درباره دروغ‌های ارتش اسرائیل می‌زنند.
به عنوان مثال در دهم دسامبر گذشته روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارشی تکان‌دهنده درباره تلفات ارتش اشغالگر در جنگ غزه منتشر کرد که نشان می‌داد تعداد نظامیان مجروح ارتش صهیونیستی در جنگ غزه به ۵ هزار تن رسیده که حدود ۲ هزار نفر آنها معلول شده‌اند.
در همان روز روزنامه عبری هاآرتص نیز در گزارشی فاش کرد که تفاوت فاحشی بین آمار ارائه شده توسط ارتش از تلفات جانی نظامیان اسرائیلی با آنچه که گزارش‌های بیمارستان‌ها نشان می‌دهد وجود دارد؛ به طوری که ارتش تعداد مجروحان را ۱۶۰۰ نفر اعلام کرده، اما بیمارستان‌ها گزارش می‌دهند که نزدیک به ۵ هزار نظامی اسرائیلی بعد از جنگ غزه زخمی شده و به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.
به این ترتیب ارتش رژیم صهیونیستی سیاست مبهمی را در اعلام تلفات انسانی خود در نوار غزه اتخاذ کرده و به همین دلیل اختلاف زیادی در داده‌های موجود درباره تلفات ارتش این رژیم وجود دارد.
مترجم: مینا عظیمی