خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«مقاومت» کلیدواژه یک ارزش که از قرآن برگرفته شده است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 03 آبان 1403 - 23:39
شیراز- تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به جبهه مقاومت گفت: «مقاومت» کلیدواژه یک ارزش و از آیات قرآن برگرفته شده است.
حرم،جبهه،ويژگي،شهداي،كلانتري،الاسلام،حجت،مقاومت،شهر،شاهچراغ، ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه وقتی که زندگی شهدا را بررسی کردیم متوجه شدیم که هرکدام از آنها انسان‌هایی وارسته و برگزیده‌ای بودند، گفت: در واقع آنان ستارگانی بودند از محبان اهل بیت (ع) و انسان‌هایی که برای ابراز عشقشان به اهل بیت مسیرهای طولانی را پیمودند و در این مکان به راز و نیاز پرداختند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی با اشاره به این موضوع که درباره همه شهدای ما چه شهدای حرم، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای غزه و فلسطین و لبنان مطرح است اینکه اینها چه ویژگی داشتند که در نگاه ما دارای عظمت و بزرگی هستند.
ادامه داد: نقطه مهم و ویژگی و فضیلت خیل عظیم شهدا حضور همه آنها در زیر پرچم ولایت و مقاومت است.
حجت الاسلام کلانتری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به جبهه مقاومت افزود: مقاومت کلید واژه یک ارزش است و این کلید واژه از آیات قرآن استنباط شده است.
وی گفت: به تعبیر قرآن جبهه مقاومت، جبهه مستضعفان جهان است و به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی این جبهه، جبهه پابرهنگان در برابر مستکبران و به تعبیری دیگر جبهه اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی است.
تولیت حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و لبنان ادامه داد: قارون های منطقه با حمایت‌های مالی و دلارهای نفتی از دولت آمریکا راه جنایت و نسل کشی اسرائیلی‌ها در منطقه را هموار کرده‌اند.
حجت الاسلام کلانتری افزود: مقام معظم رهبری دو مدال افتخار را بر سینه فارس و فارسی‌ها زده است که یادمان باشد و همواره آنها را ارج و نگهبانی کنیم.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: یکی مدال سومین حرم اهل بیت به برکت حضور حرم مطهر حضرت احمد بن موسی کاظم در شهر شیراز و دیگری جمله‌ای که ایشان فرمودند شهر شیراز و استان فارس هم طلایه دار دین داری بوده است و رژیم پهلوی هر چه تلاش کرد تا این ویژگی را از این شهر بگیرد نتوانست و ویژگی دوم حماسه و حماسه سازان دفاع مقدس و ویژگی دیگر عنصر هنر در این شهر است.
حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: شیراز و استان فارس یکی از بزرگترین مراکزی است که دین و حماسه و هنر را با هم تلفیق کرده است.