خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ادامه تعلل وزارت ورزش درماجرای موج‌ سواری/وقت برخورد نرسیده؟

تسنیم | ورزشی | جمعه، 04 آبان 1403 - 00:12
با وجود گذشت نزدیک به 20 روز از اعلام وزارت ورزش مبنی بر برخورد با متخلفان اعزام تیم موج سواری به مسابقات جهانی، هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
ورزش،وزارت،جوانان،تيم،دانمارك،اتفاقات،سواري،اتفاقي،موج،گذشت، ...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ماجرای سفر اخیر تیم موج سواری ایران به مسابقات جهانی «استند آپ پدل بورد» در دانمارک، یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخ ورزش ایران بوده؛ اتفاقی که بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت و حاشیه‌های زیادی به وجود آورد.
ماجرا از این قرار بود که تیم موج سواری ایران اواخر شهریور با 7 ورزشکار در دو بخش مردان و بانوان برای شرکت در مسابقات جهانی راهی دانمارک شد، اما با حاشیه‌هایی همچون هتل نامناسب و اقامت در سوئد (به جای دانمارک) و حضور همه اعضای تیم (دختر و پسر) در یک اتاق همراه شد.
مورد آخر یعنی هم‌اتاق بودن دختران و پسران تیم اتفاقی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت چرا که در این اتفاق در هیچ جا سابقه نداشته است.
پس از رسانه‌ای شدن این ماجرای تلخ و تأسف‌بار، برخی از مسئولان انجمن موج سواری و فدراسیون انجمن‌های ورزشی واکنش نشان دادند و سعی در توجیه این اتفاقات داشتند.
ماجرا به همین جا ختم نشد و پس از گزارشی که در خبرگزاری تسنیم منتشر شد (اینجا بخوانید)، مسئولان وزارت وزارت ورزش واکنش نشان دادند.
سیدمحمد شروین اسبقیان معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان روز 15 مهر ماه در این باره گفت: «در پی گزارش‌های رسیده، از رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی خواسته شده است با حضور در وزارت ورزش و جوانان درباره اتفاقات رخ‌داده و حواشی ایجادشده پاسخگو باشد، این جلسه امروز با حضور رئیس فدراسیون و دیگر مسئولان ذی‌ربط برگزار خواهد شد و پس از دریافت گزارش و تکمیل بررسی‌هایی که صورت گرفته است، درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.
هیچ‌گونه مماشاتی پذیرفتنی نیست و به‌طور قطع وزارت ورزش و جوانان از چنین مسائلی کوتاه نمی‌آید و قطعاً با متخلف یا متخلفان برخورد خواهد شد.»
با وجود گذشت نزدیک به 20 روز از وعده برخورد با متخلفان، هیچ اتفاقی نیفتاده و ظاهراً همه منتظر هستند تا بلکه این موضوع همانند خیلی از مسائل دیگر مشمول زمان شده و از یادها برود.
حجم بی‌کفایتی در این سفر به قدری بالا بود که باید در اسرع وقت تصمیم‌گیری در این باره انجام می‌شد اما با وجود گذشت روزهای زیاد شاهد اتفاق خاصی نیستیم.
اینکه زاویای مختلف سفر مورد بررسی قرار بگیرد نیز توجیه مناسبی برای این همه تعلل نیست چرا که مشخص است چه اتفاقاتی رخ داده و چه کسانی مسبب این فاجعه بوده‌اند.
پس ضروری است که وزارت ورزش و جوانان سرعت را چاشنی کار قرار داده و اجازه ندهد این اتفاق تلخ مشمول زمان شود.
انتهای پیام/