خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جذب گردشگر خارجی بدون معرفی تاریخ همدان شدنی نیست

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 00:12
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه جذب گردشگر خارجی به ایران بدون معرفی تاریخ همدان شدنی نیست، گفت: دنیا علاقمند به شناخت تاریخ ایران زمین هستند و همدان تصویر روشن تاریخ سه هزارساله ایران است.
استان،گردشگري،همدان،فرهنگي،كاوش،ميراث،تاريخي،حوزه،تپه،فصل،اش ...

محسن معصوم علیزاده در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با توجه به تدوین نقشه راه چهار ساله برای گردشگری همدان با حمایت وزارت خانه به زودی تحولات چشمگیری را در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان همدان شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه بی‌تردید استان همدان در قلب تاریخ ایران ثبت شده و بخشی از سیر تطور تاریخ فرهنگ و تمدن این سرزمین در این استان شکل گرفته است، بیان کرد: گردشگری به ویژه گردشگری مبتنی بر داشته‌های تاریخی مسیری برای انتقال فرهنگ و تجربه بین تمدن‌های مختلف است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در سه سال گذشته 128 صدور موافقت تأسیسات گردشگری و 15 مورد ایجاد تأسیسات گردشگری انجام گرفته است، گفت: برهیچ کس پوشیده نیست که توسعه گردشگری نیاز به زیرساخت و تامین منابع دارد بنابراین باتوجه به ظرفیت استان در مجلس انتظار داریم برای تزریق اعتبارات به حوزه گردشگری استان تخصیص‌ها افزایش پیدا کند.
علیزاده همچنین به حوزه صنایع دستی استان اشاره کرد که در سه سال گذشته استان در این بخش موفق به صادرات 110 میلیون دلاری شده و 37 نشان ملی را کسب کرده است، گفت: از سال 1401 تاکنون حدود 10 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان ما بازدید کرده‌اند و در این بخش اشتغالزایی خوبی نیز صورت گرفته اگرچه با جایگاه واقعی استان فاصله داریم اما اینطور هم نیست که همدان ناشناخته برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی همچنین با اشاره به ساماندهی و مستندسازی اموال منقول تاریخی فرهنگی استان در دست انجام است، عنوان کرد: ساماندهی هزار و 745 مورد اموال فرهنگی موجود در مخزن، انجام 6 فصل کاوش های باستانشناسی شامل کاوش راسته پوستی زاده ها، تعیین عرصه و حریم تپه آجین، کاوش فصل هفتم لائودیسه نهاوند، کاوش و گمانه زنی فصل دوم تپه نقاره چی نهاوند، کاوش تپه آجین اسدآباد در حوزه میراث فرهنگی از جمله کارهای در حال انجام در این بخش است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه با جهانی شدن هگمتانه توجه به ظرفیت‌های تاریخی برای ارتقا و رونق گردشگری بیش از گذشته مهم شده است، تاکید کرد: هگمتانه جهانی و افزودن آثار جهانی دیگر به داشته‌های تاریخی همدان منجر به توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه اقتصاد استان خواهد شد.
انتهای پیام/