خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اوباما: ترامپ یا شاکی است یا سعی در فروش کالا دارد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 04 آبان 1403 - 09:40
باراک اوباما در اظهاراتی بار دیگر عملکرد دونالد ترامپ را برای پست ریاست جمهوری زیر سوال برد.
اوباما،جمهوري،آمريكا،هريس،دونالد،جمهور

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت که او این موضوع را درک نمی‌کند که «چرا کسی فکر می‌کند که دونالد ترامپ اوضاع را به گونه‌ای که برای شما خوب است تغییر خواهد داد.»
اوباما تاکید کرد: «هیچ مدرکی وجود ندارد که این مرد به کسی جز خودش فکر می‌کند» و افزود که وقتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق «شکایت نمی‌کند، سعی می‌کند چیز‌هایی به شما بفروشد».
اوباما قبل از اینکه صلاحیت ترامپ را زیر سوال ببرد، تاکید کرد: «زیرا تمام چیزی که او به آن اهمیت می‌دهد خودش، پول و موقعیتش است و این طرز فکر اوست.»
طبق نظرسنجی روزنامه فایننشال تایمز، اکثر آمریکایی‌ها در مسائل اقتصادی به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر از رقیب او، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعتماد دارند.
اوباما پیشتر در یک مراسم تبلیغاتی برای کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها گفت که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود هیچ کاری برای اقتصاد انجام نداد و افزود که اقتصاد در دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ در وضعیت خوبی قرار داشت «زیرا من به او اقتصاد خوبی تحویل دادم.»
رئیس جمهور اسبق آمریکا رای دهندگان را تشویق کرد که به هریس رأی دهند و به او اجازه دهند «به ساختن کشوری عادلانه تر، برابرتر و آزادتر ادامه دهد».
مترجم: پورکند