خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری ۲۲۰۰ یادواره‌ شهدا در راستای برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 11:23
کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از برگزاری ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه خبر داد.
شهدا،استان،كرمانشاه،كنگره،ملي،اقدامات،برگزاري،ريحاني،اجلاسيه ...

سردار بهمن ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و ۱۰۴ را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کردند.
وی با بیان اینکه جنگ در استان کرمانشاه آغاز شد و پایان یافت، گفت: مردم این دیار پس از حمله صدام به کشورمان از قومی و مذهبی راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و با تشکیل ۱۵ تیپ مردم‌پایه به دفاع از مرزهای کشور پرداختند.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و در کنار آن ۱۶ هزار شهید از دیگر نقاط کشور در مناطق عملیاتی غرب استان به شهادت رسیدند.
ریحانی بیان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدا نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا دارد که این مهم در دستور کار دست‌اندرکاران قرار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا، ادامه داد: ۱۶۴ کمیته کمیته استانی و شهرستانی، ۳۰ اجلاسیه و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره شهدا در استان کرمانشاه برگزار شده و در سطح فضای مجازی اقدامات بسیاری صورت گرفته است.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: جمع آوری آثار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان، ساخت فیلم و آثار تلویزیونی در خصوص شهدا، توزیع جهیزیه، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، تعمیر ۵۸۰ باب خانه محرومین و کاشت نهال از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه بوده است.
ریحانی بیان کرد: مرکز آیه‌ها برای برگزاری کنگره ملی شهدا در زمینی به مساحت هفت هکتار و با وسعت پنج هزار متر مربع احداث شده است که امروز شاهد برپایی اجلاسیه نهایی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدا جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران این مراسم خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و گزارشی از اقدامات انجام گرفته را خدمت ایشان عرض کردند.