خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آلمان دستور پایان کار دیپلمات‌های افغان را داد - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | جمعه، 04 آبان 1403 - 11:52
منابع  خبری می گویند دولت آلمان از دیپلمات های افغان باقیمانده از نظام جمهوریت در برلین و بُن خواسته تا به کار خود پایان دهند.
افغانستان،طالبان،آلمان،كنسولگري،برلين،ديپلماتيك

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع دیپلماتیک خبر داد دولت آلمان از سفیر افغانستان در برلین و سرکنسول این کشور در بُن خواسته تا به فعالیت‌های خود پایان دهند.
این منبع همچنین اظهار داشت آلمان تأکید کرده به نمایندگان منصوب طالبان اجازه ورود و فعالیت دیپلماتیک در این کشور را نخواهد داد.
منبع به «آمو» گفت دولت آلمان تنها به کارمندان فنی سفارت افغانستان در برلین و کنسولگری بن اجازه داده است که به‌منظور ارائه خدمات کنسولی به کار خود ادامه دهند.
این در حالی است که طالبان در مردادماه امسال اعلام کرد تنها پنج نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در اروپا را به‌عنوان دفاتر رسمی و قانونی به رسمیت می‌شناسد.
این نمایندگی‌ها شامل سفارت‌های افغانستان در اسپانیا، بلغارستان، هلند، جمهوری چک و کنسولگری افغانستان در مونیخ آلمان است.
در حال حاضر، برخی سفارت‌های افغانستان، از جمله نمایندگی افغانستان در سازمان ملل همچنان توسط دیپلمات‌های دوره جمهوریت اداره می‌شوند.
پیش از این نیز «دویچه وله» گزارش داده بود وزارت خارجه آلمان درخواست طالبان را برای بی‌اعتبار کردن خدمات سفارت و کنسولگری تحت کنترل دیپلمات‌های نظام جمهوریت در برلین و بن پذیرفته است.
بر اساس این گزارش، برلین طی یک اطلاعیه رسمی خطاب به وزارت خارجه حکومت طالبان محدود شدن خدمات به کنسولگری افغانستان در مونیخ را که با طالبان همکاری دارد، پذیرفته است.
انتهای پیام/