خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وفاق باید بر شفافیت و فسادستیزی باشد

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 13:40
کمالشهر- امام جمعه کمالشهر با تاکید بر اینکه وفاق باید بر شفافیت، کارآمدی سلامت در ادارات و فسادستیزی باشد، گفت: تقویت امنیت ملی، ثبات کشور و وفاق بر مقابله با جبهه شرارت ضرورت دارد.
وفاق،كمالشهر،جمعه،كشور،الاسلام،حجت،امام،جزاير،مطرح،ايراني،كش ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر نورپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کمالشهر گفت: دولت چهاردهم گفتمان خود را وفاق ملی اعلام و اعلان کرده که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر آن خواهد بود؛ وفاق شعار خوبی است، مشروط بر اینکه تمام جوانب آن رعایت شود.
امام جمعه کمالشهر مطرح کرد: وفاق، اصول و ضوابط دارد و بی در و پیکر و بی‌قاعده نیست.
وفاق مطلوب عبارت از وفاق حول نظام، ارزش‌های انقلاب، آرمان‌ها، قانون اساسی، بر منافع و مصالح مردم و کشور است.
معنای وفاق این نیست که در را باز کنی و همه وارد شوند.
وی عنوان کرد: معاندان، منافقان، سلطنت طلب‌ها، دگراندیش ها و کسانی که اصلاً انقلاب و قانون اساسی را قبول ندارند نباید وارد بدنه مدیریتی شوند و پست‌های کلیدی را به دست گیرند و به نام وفاق ملی وارد آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه، مطبوعات و … شوند.
حجت الاسلام نورپور با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) این نوع وفاق را نفاق نامیده اند، بیان کرد: طی چند ماه اخیر، یکسری افراد غیرصالح پست‌های مهم را اشغال کرده اند، بدون آنکه از جرایم گذشته خود توبه کرده و پشیمان شده باشند و این روند ادامه دارد که به ضرر مردم است.
امام جمعه کمالشهر اظهار کرد: مردم انتظار دارند که اگر وفاق مطرح می‌شود که شعار محوری دولت چهاردهم است، وفاق بر مسائل مهم کشور، حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور باشد زیرا مردم به ویژه طبقات ضعیف و متوسط جامعه واقعاً در فشار هستند.
وی با تاکید بر اینکه وفاق باید بر شفافیت، کارآمدی سلامت در ادارات و فسادستیزی باشد، ادامه داد: سومین مسئله‌ای که در باب وفاق ملی ضرورت دارد و همه باید روی آن وفاق و اتفاق نظر و توجه داشته باشند، تقویت امنیت ملی، ثبات کشور و وفاق بر مقابله با جبهه شرارت است.
حجت الاسلام نورپور مطرح کرد: مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس فرمودند که رژیم کودک کش اسرائیل در برابر جبهه مقاومت شکست خورده و به هیچ یک از اهدافش دست نیافته است.
امام جمعه کمالشهر افزود: ارتشی که مدعی و مغرور بود، ارتشی که آمریکا و بعضی از کشورهای غربی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس و بعضی از کشورهای عربی حتی از آن حمایت همه جانبه می‌کنند، بیش از یک سال است در برابر یک گروه قلیل به نام حماس مستاصل مانده است.
وی ادامه داد: در این مدت جز تخریب و ویران کردن منازل مردم و اماکن عمومی و کشتار بیش از ۵۰ هزار نفر بیگناه آن هم با بمب‌ها و سلاح‌های آمریکایی و غربی دستاوردی نداشته و مستاصل شده و شکست خورده و ماهیت ضد بشری خویش را کاملاً عیان ساخته است.
حجت الاسلام نورپور بیان کرد: مهمتر از همه فرهنگ و تمدن سیاستمداران غرب است که رسوا شده و شکست خورده و معلوم شد هرچه غربی‌ها تاکنون از حقوق بشر دم می‌زدند دروغ، فریب و تزویر بوده و تنها چیزی که برای آنها ارزش ندارد حقوق انسان‌هاست.
امام جمعه کمالشهر با بیان اینکه درود بر مجاهدان فی سبیل الله عراق، یمن، لبنان و فلسطین که از عزت، آبرو و ناموس خود دفاع می‌کنند، ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی گفت: جامعه مدیون شهدا به ویژه ۳۶ هزار دانش آموز شهیدی است که در راه اسلام و ارزش‌ها به شهادت رسیدند.
وی ضمن ابراز امیدواری از نهادینه شدن فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد در مدارس، با اشاره به مسئله جزایر سه گانه ایرانی (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) افزود: از سال ۱۳۵۰ شمسی تا به امروز تقریباً سالی نیست که دولت امارات و برخی از کشورهای عربی ادعایی نسبت به این سه جزیره ایرانی نداشته باشند.
حجت الاسلام نورپور گفت: اخیراً هم این ادعا توسط شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور اتحادیه اروپا تکرار شده اما از نظر حقوقی و تاریخی کاملاً باطل و بی ارزش است.
البته راهبرد اروپایی‌ها به ویژه انگلیس این است که ایران نباید در منطقه قدرتمند شود.
امام جمعه کمالشهر با بیان اینکه این راهبرد از زمان صفویه که پای انگلیسی‌ها به ایران باز شد گام به گام دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیت سوق الجیشی جزایر سه گانه و قدرت آفرینی آن، هر از چند گاهی ادعاهایی واهی نسبت به این جزایر مطرح می‌شود.
وی اضافه کرد: در حالیکه اروپایی‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی می‌دانند از قدیم حتی از زمان مادها این جزایر متعلق به ایران بوده است، بنابراین این جزائر سه گانه ایرانی هستند و تا ابد هم ایرانی خواهد ماند.