خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جاده میامی - جاجرم مسدود شد/ جاری شدن سیلاب پرخطر + فیلم

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 13:41
میامی- بارش‌های شب گذشته تا امروز در شهرستان میامی باعث بروز سیلابی شد که لحظاتی قبل جاده میامی - جاجرم را مسدود کرد.
منطقه،ميامي،جاده،كال،راهداري،شور،شهرستان،اعلام،جاجرم،سيلاب،مسدود

به گزارش خبرنگار مهر، بارش شدید باران از شب گذشته تا امروز در شهرستان میامی سبب جاری شدن سیلاب شده است این سیلاب در محورهایی مانند کوهان و بکران روی جاده آمده و سبب مسدود شدن راه‌ها شده است.
تصاویر اختصاصی خبرنگار مهر از منطقه نشان می‌دهد که جاده اصلی میامی - جاجرم نیز مسدود شده و امکان تردد خودروها وجود ندارد زیرا حجم آبی که روی جاده آمده و پل‌ها را مسدود کرده، بسیار قابل توجه است.
عوامل راهداری در منطقه هستند
جاده در منطقه کال شور و همجوار با روستاهای بکران و کوهان در کلاته‌های شرقی شهرستان میامی به سمت جاجرم مسدود شده و آب روی جاده را گرفته است تلاش‌های راهداری برای بهبود وضعیت ادامه دارد اما گروهی از مسافران در منطقه حضور داشته و منتظر هستند که جاده بازگشایی شود.
عوامل راهداری از صبح امروز در منطقه حضور دارند اما به دلیل حجم وسیع آب ناشی از سیل، امکان بازگشایی جاده هم اکنون وجود ندارد شرایط در منطقه اضطراری اعلام شده است.
به خصوص در منطقه کال شور حجم وسیعی از سیل به راه افتاده و خرابی‌هایی را هم به وجود آورده است.
و قرار است تا ساعتی دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران و فرماندار میامی در منطقه کال شور حضور پیدا کنند در نتیجه فعلاً برای اعلام خسارات احتمالی به زیرساخت‌ها، راه‌ها و… بسیار زود است.
شرایط در کلاته‌های شرقی میامی به واسطه سیل، اضطراری اعلام شده است.
خسارات جانی نداشتیم
عوامل راهداری و امدادی به مناطق کال شور و بکران و کوهان اعزام شده‌اند تا به خودروهایی که احیاناً در راه و پشت سیلاب مانده‌اند امداد رسانی کنند.
در تصاویر اختصاصی خبرگزاری مهر مشاهده می‌شود که بیش از ۳۰ خودرو پشت سیلاب باقی مانده و امکان پیشروی خودروها به سمت استان خراسان شمالی و همچنین بخش کالپوش وجود ندارد.
حجم بارش‌های باران در شهرستان میامی بسیار وسیع بوده است خوشبختانه طبق برآوردهای اولیه خسارات جانی و یا مصدوم در حادثه وقوع سیل در شهرستان میامی گزارش نشده و بیشترین خسارات به زیرساخت‌ها و پل‌ها و جاده‌ها وارد آمده است.
برف شدید در کالپوش
راهداران در تلاش هستند که محور میامی- جاجرم را بازگشایی کنند اما پلیس راه از مردم خواسته که فعلاً در این مسیر تردد نداشته باشند.
طبق اعلام مسئولان راه و شهرسازی شهرستان میامی در منطقه کالپوش نیز برف سنگینی باریده اما با این حال جاده‌ها همگی باز هستند و مسدودی را شاهد نیستیم و تنها مسدودی جاده‌ها در همان منطقه کال شور و محور میامی به سمت جاجرم است.
جاده‌های محور کالپوش البته به دلیل شدت بارش برف و کولاک بسیار لغزنده هستند و راهداری اعلام کرده که مردم در صورتی که کار ضروری ندارند به این منطقه سفر نکنند در صورت ورود به راه‌های کالپوش همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.