خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۹ کاروان عمره سهم استان سمنان شد

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 13:41
سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از اعزام ۹ کاروان عمره مفرده از این استان خبر داد و گفت: دو کاروان تاکنون سفر خود را انجام داده‌اند.
سمنان،استان،عمره،زائران،زيارت،كاروان،حج،اعزام،ثبت

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح جمعه در حاشیه نماز جمعه سمنان و در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: طبق تمام تلاش‌هایی که مقام‌های کشوری وسازمان حج و زیارت صورت پذیرفته از ۲۸ شهریورماه سال جاری دور دوم سفرهای عمره مفرده در کشور و استان سمنان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه از آنجا که اعزام زائران از سر گرفته شده، دو کاروان در مهرماه از استان سمنان راهی خانه خدا شدند تا عمره مفرده خود را جای بیاورند، افزود: در مجموع مهر و آبان و آذر ۹ کاروان داریم که دو کاروان اعزام شده و هفت کاروان دیگر هم اعزام خواهد شد همچنین ظرفیت‌ها در روی سایت حج و زیارت باز است و علاقمندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان درباره اعزام‌ها توضیح داد: همه ودیعه گذاران بانکی‌های ملی و ملت از اولویت یک الی ۶۰۰ می‌توانند در کاروان‌های ثبت نام داشته باشند طبق برنامه ریزی انجام شده سفرهای عمره ده روزه شامل ۵ روز مدینه و ۵ روز مکه خواهد بود همچنین ایستگاه پروازی کاروان‌های استان سمنان طبق روال گذشته فرودگاه امام خمینی (ره) است.
چتری با بیان اینکه به زائران ارز مسافرتی نیز تعلق خواهد گرفت، ادامه داد: طبق پیش بینی‌هایی که انجام شده بود و در حال حاضر جاری و ساری است، زائران می‌توانند بعد از ثبت نام در کاروان‌ها و پس از صدور ویزا در سامانه‌ای دیگر ثبت نام و در مبادی خروجی فرودگاه بین المللی امام (ره) ارز مورد نیازشان را دریافت کنند.
وی افزود: تلاش بر این است که بتوانیم به سمت و سویی برویم که زائران ما در درون استان سمنان و شعب منتخب بانک ملی ارز را دریافت کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه دولت عربستان تاکید بر واکسن ممنژیت دارد که در این زمینه هماهنگی‌هایی با هلال احمر صورت گرفته و این کار نیز انجام خواهد شد و مشکلی نخواهیم داشت، بیان کرد: واکسن آنفولانزا اجباری نیست اما کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند مختار هستند که آن را استفاده و سپس به عمره مفرده اعزام شوند.