خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بودجه‌ریزی عادلانه و متناسب با نیاز‌های ملی شکل گیرد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 15:30
امام جمعه شیراز گفت: همه باید به این فکر باشند بودجه ریزی عادلانه و متناسب با نیاز های ملی شکل گیرد، اما وظیفه نمایندگان دولت در استان و نمایندگان ما در مجلس این است که از حق مردم فارس به خوبی دفاع کنند.
باطل،شيراز،فارس،استان،صحنه،جنگ،روز،تقوا،پاي،رهبر،دژكام،معظم، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن توصیه به تمامی نمازگزاران به تقوا و پرهیزگاری، اظهار داشت: فقط دانستن اینکه تقوا واجب است دردی را دوا نمی‌کند و عمل ما در طول شبانه روز به دستورات الهی می‌تواند برای ما فایده داشته باشد.
وی یادآور شد که شیطان قسم خورده و گفته کاری می‌کنم تا انسان‌ها فریب بخورند و گمراه شوند و خلاف فرمان الهی عمل کنند.
اگر شبانه روز دشمنی درصدد فریب دادن من و شما است دائما باید یکی یاد ما بیاورد که از خدا بترسید و حواستان باشد انسان گمراه می‌شود و این سِر تاکید بر دعوت به تقوا است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: صحنه جنگ حق و باطل در حال حاضر جدی و علنی مقابل چشمان ما است، کسی نمی‌تواند بگوید ما نفهمیدیم یا نشنیدیم، یک طرف باطل ایستاده است و یک طرف حق و جنگ کاملا جدی است و شما لحظه به لحظه و ساعت به ساعت می‌شنوید یکی از این طرف یا از آن طرف کشته شده است.
آیت‌الله دژکام متذکر شد: در این صحنه جنگ حق علیه باطل ما کجا ایستاده‌ایم و انسان‌های کره زمین کجا ایستاده‌اند؟
شیطان اگر قسم خورده ما را فریب دهد در همین موارد است، اگر کار آسان و تصمیم‌گیری بی دردسری بود که شیطان نمی‌توانست فریب دهد بلکه پای مرگ و زندگی است و پای داشتن امکانات مادی و مالی است و نداشتن و رنج کشیدن از نداری است و در این موارد پای خیلی از انسان‌ها می‌لغزد.
وی خاطرنشان کرد: در صحنه دعوای حق و باطل، آخرالزمان عرصه پیروزی حق است و ما در آخرالزمان هستیم و پیامبر ما پیامبر آخرالزمان است و مطمئنا پیروزی با حق است و باطل رفتنی و هلاک شدنی است و جولانی که باطل می‌دهد برای این است که چند روزی خود را حفظ کند، اما نمی‌تواند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با طرح 3 پرسش که در این عرصه حق علیه باطل چه برخورد‌هایی رخ می‌دهد و نحوه مقابله چگونه است؟
نحوه مواجهه مردم جهان با این صحنه جنگ حق و باطل چگونه است؟
گفت: در آیه 80 سوره بنی اسرائیل اشاره شده که در صحنه جنگ حق و باطل خدا این دعا را یاد پیامبر داده است، این دعای قنوت نماز و دعای شبانه روز ما می‌تواند باشد، خدایا به گونه‌ای باشد پایمان نلغزد و درست وارد این میدان کارزار باشیم یعنی در طرف حق ایستاده باشیم.
رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی فرمود در طرف درست تاریخ بایستید و در طرف درست تاریخ ایستادن دعایی است که خدا یاد پیغمبرش داده است.
آیت‌الله دژکام گفت: خدایا پیروزی به ما بده، حرف ما در جهان به عنوان حرف حق شنیده شود و بتوانیم حرف خود را جلو ببریم.
این چیزی است که از خدای متعال می‌خواهیم که خودمان در طرف درست تاریخ ایستاده باشیم و سخن، مکتب و امت ما پیروز میدان باشد.
وی در ادامه بیان کرد: مواجهه گروه دیگری که علی الظاهر اکثریت هستند و زور، امکانات، رسانه و تبلیغات دست آنها است، آیه هفتم سوره مبارکه صف خدای متعال می‌فرماید: مردم!
مقابل شما کسانی هستند که ظالم‌تر از آنها در هیچ جای تاریخ بشر پیدا نمی‌شود برای اینکه دو جور کفر در آن طرف صف بسته‌اند، اول کافران اهل کتاب صهیونیست‌ها و مسیحی‌های صهیونیست که ظالم‌ترین هستند، چون به تعبیر عامیانه پشت سر خدا دروغ می‌گویند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این کافران اهل کتاب هستند، اما یک دسته دیگر کافر داریم و به تعبیر قرآن آنها ملحدین هستند و همین قدر که اهل کتاب می‌گویند از آسمان خبری آمده است را هم قبول ندارند.
ملحدین یعنی تمدن اروپایی و آمریکایی، تمدن غربی.
سردمداران تمدن غرب هم امروز در مقابل شما صف کشیدند و رسوایی و بی آبرویی بالاتر از این برای آنهایی که مدعی آزادی بودند، مدعی انسان دوستی بودند و مدعی حقوق بشر بودند نیست که می‌بینند به فرموده رهبر معظم انقلاب جلو چشمشان 10 هزار کودک زیر بمب‌هایی که به دست آنها ساخته می‌شود کشته و تکه تکه می‌شوند و بدنشان می‌سوزد و مدعیان تمدن دروغین غرب ککشان نمی‌گزد.
آیت‌الله دژکام با اشاره به آیات 165 تا 181 سوره مبارکه آل عمران، گفت: صحنه مواجهه حق و باطل و اینکه هر گروهی چه تصمیمی می‌گیرد و نتیجه تصمیماتش در دنیا و آخرت چیست توصیح داده شده است، بخوانید و سعی کنیم در گروه مومنین باشیم و این یعنی تقوا وگرنه عمامه به سر بودن نشانه تقوا نیست.
به بهانه اینکه محقق است این حرف‌های بیهوده و لاطائل می‌زند، موضع صحیح گرفتن نشانه تقوا است.
مواضع صحیح بگیریم، خدا را در نظر بگیریم و حرف بزنیم و بیانیه صادر کنیم و حرف پوسیده آمریکایی‌ها را تکرار نکنیم که دوره آنها دارد تمام می‌شود و دوره ظهور حق است.
وی با اشاره به دیدار اخیر دست اندرکاران کنگره 15 هزار شهید فارس با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار بنده عرض کردم شاهد اینکه پای کار ایستاده‌ایم این است که پنج فرزند یتیم شهیده معصومه کرباسی همراه خود آورده‌ایم و تا همین حالا ملت فارس پای کار ایستاده‌اند و خم به ابرو نیاورده‌اند، در تلخ و شیرینش و در سرد و گرمش این ملت ایستاده‌اند و رهبر معظم انقلاب فرمودند از 120 سال پیش شما پیش قراول بوده‌اید.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این ساعات و روز‌هایی که درگیر هستیم با مسائل بسیار حساس امت اسلامی مسلما کار‌های روزمره تعطیل نشده است.
یکی از جهات تکامل شخصیت انسان این است که در عین اینکه کار اهم و مهم‌ترین کار را مدنظر دارد کار‌های مهم دیگر را فراموش نکند، نگوییم حالا که جنگ است بیخیال بقیه کار‌ها باشیم اتفاقا اهمیت جنگ در این است که ضمن اینکه آن صحنه را باید اداره کنیم زندگی مردم را هم باید اداره کنید.
آیت‌الله دژگام افزود: اداره زندگی مردم وظیفه دولت است، بالاخره امنیت می‌خواهند، مسائل اقتصادی آنها باید پیگیری شود، جلو ظلم و بی عدالتی باید گرفته شود و مسئولین ما باید شبانه روز درگیر این موارد باشند و رها نیست به همین جهت لازم دیدم در بحث بودجه که دولت در یکی دو ماه آینده باید به مجلس ببرد و برای سال آینده قانون بودجه تصویب شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه باید به این فکر باشند بودجه‌ریزی عادلانه و متناسب با نیاز‌های ملی شکل گیرد، اما وظیفه نمایندگان دولت در استان و نمایندگان ما در مجلس این است که از حق مردم فارس به خوبی دفاع کنند و به نحوی نشود که بعد از مدتی بگویند بهره ما از بودجه 1404 خیلی کم شده است.
ما توقع داریم که هم مسئولین دولت در استان یعنی استاندار، مسئولین برنامه و بودجه و دیگرانی که باید درخواست خود را بدهند و اینها جمع‌بندی کنند به نحوی مطالبه حق استان فارس را انجام دهند که حق و سهم فارس ضایع نشود و عدالت این موضوع را اقتضا می‌کند؛ و نمایندگان مردم فارس در مجلس هم پای کار بیایند و جدی از حق استان دفاع کنند و ذهنشان نرود سراغ اینکه موردی برای شهرستان خود بگیرند و با یک طرح و پروژه کمی که برای یک شهرستان تصویب می‌شود یک طرح بزرگ برای همه استان از دست می‌رود.
وی با اشاره به مسئله راه آهن شیراز به بوشهر، بیان کرد: این جزء آن خط گذر جنوب به شمال و شمال به جنوب است که نه تنها بهره ملی دارد بهره بین المللی نیز دارد.
سرمایه این طرح را رهبر معظم انقلاب اجازه فرمودند از صندوق توسعه به حساب همین پروژه بیاید و شنیده می‌شود برخی مسئولان در تهران گفته‌اند در اینجا نمی‌خواهیم خرج کنیم، قانون دارد و مصوب شده است و چند دهه این استان را عقب نشانده‌اید و حالا یک پروژه با عنایت رهبر معظم مصوب شده است که نباید اینگونه سر آن بیاورند.
امام جمعه شیراز از مجموعه مدیران ملی خواست تا پروژه‌ای که تمام شده است را پولش در حساب خودش خرج کنند و به بعد موکول نکنند، راه آهن شیراز و اصفهان 70 سال پیگیر بودند و شیراز بوشهر نباید اینقدر زمان ببرد، چون پولش آماده است و مدیران استانی هم باید جدی تلاش کنند و حق استان را بگیرند.
آیت‌الله دژکام در ادامه اعلام کرد: روز یکشنبه غیرت استان فارسی‌ها و شیرازی‌ها باید نشان داده شود.
یکشنبه روز تشییع جنازه بانوی شهیده‌ای است که در لبنان در جبهه مقاومت از شیراز به شهادت رسیده است.
از بانوی شهید معصومه کرباسی که با شوهرش شهید شدند 5 فرزند یتیم مانده است و قاعده شیراز این است که مثل روز‌های دیگری که در تاریخ درخشیده است روز یکشنبه هم بدرخشد.
انتهای پیام/424