خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری جشنواره هیوا در باغ شهر ایران

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 15:30
پنجمین جشنواره بزرگ هیوا (به) در باغ شهر ایران، گیوی برگزار شد.
گردشگري،رويداد،جشنواره،قالب،شهر،اردبيل،محصولات،گيوي،هيوا،دست ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ظهر جمعه در این رویداد گردشگری، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: در قالب 42 رویداد گردشگری در طول سال و جشنواره‌های متعددی که با محوریت معرفی مناطق گردشگری استان اردبیل برگزار می‌شود، سعی داریم تا ظرفیت‌های این مناطق را به هموطنان معرفی کنیم.
یحیی نجارقابل تصریح کرد: در پنجمین جشنواره بزرگ هیوا که در پارک فدک شهر گیوی در حال برگزاری است علاوه بر عرضه انواع محصول هیوا، سعی شده تا در غرفه‌های مختلف توانمندی‌های اهالی این منطقه به نمایش گذاشته شود.
وی گفت: در قالب غرفه‌هایی که در این جشنواره برپا شده آش، غذاهای سنتی، محصولات تولیدی از «به»، صنایع دستی و سایر فرآورده‌های تولیدی منطقه در معرض دید علاقه‌مندان و گردشگران قرار گرفته تا زمینه برای معرفی بهتر این محصولات فراهم آید.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: علاوه بر گردشگران استانی، در این رویداد از گردشگران و میهمانانی از استان‌های همجوار نیز حضور پیدا کردند تا بتوانند از فرصت به دست آمده در قالب این رویداد برای گذراندن ساعاتی خوش و بهتر استفاده کنند.
نجارقابل در ادامه خاطرنشان کرد: همه ساله در قالب این رویداد سعی می‌شود تا متنوع‌ترین محصولات هیوا و سایر محصولات کشاورزی منطقه به علاقه‌مندان معرفی شود که در این شهرستان سالانه بیش از سه هزار و 500 تن محصول «به» برداشت و با مزه ترش، شیرین و ملس به مردم عرضه می‌شود.
وی اضافه کرد: در کنار برگزاری این جشنواره، برنامه‌های ورزشی، پخت غذاهای سنتی بر پایه میوه «به» را نیز در منطقه شاهد هستیم که شرکت‌‌کنندگان و علاقه‌مندان سعی می‌کنند از فرصت فراهم شده به بهترین شکل استفاده کنند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: باغ شهر ایران، شهر گیوی دارای متنوع‌ترین باغات و میوه‌های سردرختی است که در آن زیبایی‌های پاییزی بی‌نظیری نهفته که در قالب این رویداد شرکت‌کنندگان به نظاره آن نشستند.
نجارقابل در ادامه یادآور شد: جشنواره‌های گردشگری در هفته‌های آینده ادامه پیدا می‌کند و جشنواره انار نمهیل و انار گرمی را نیز در 2 هفته آینده در قالب رویداد گردشگری پاییزی شاهد خواهیم بود تا زمینه برای ایجاد فضای پرشور و نشاط مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه‌های گردشگری نیز فراهم آید.
به گزارش تسنیم، پنجمین جشنواره بزرگ هیوا در حالی در باغ شهر ایران، شهر گیوی در حال برگزاری است که متنوع‌ترین «به» تولیدی در کشور با ارقام متنوع به ویژه رقم «آقاکیشی» در این جشنواره در معرض نمایش گذاشته شده تا خریداران بتوانند این محصولات را تهیه و خریداری کنند.
این جشنواره برخلاف سال‌های گذشته با استقبال گرم مخاطبان روبه‌رو شده و شورای شهر و شهرداری گیوی به همراه میراث فرهنگی در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.
انتهای پیام/131