خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هزینه 2300 میلیارد تومان در بیمه سلامت مازندران

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 15:53
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره ارائه خدمات بیمه ای گفت: سال گذشته بیش از 2300 میلیارد تومان در حوزه بیمه سلامت استان هزینه شد.
بيمه،طرح،سلامت،درماني،ادامه،رايگان،ارائه،اجراي،مضرات،ساري

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسین جلاهی مدیرکل بیمه سلامت مازندران در سخنرانی پیش از خطبه امروز نماز جمعه ساری اظهار داشت: به منظور حمایت از افراد کم‌درآمد، وزارت بهداشت طرح بیمه خدمات درمانی همگانی را ارائه کرد که برای دهک‌های اول، دوم و سوم کاملاً رایگان است و دهک‌های 6 تا 9 حدود 50 تا 80 درصد تخفیف هزینه درمانی برخوردارند و دهک 10 نیز سالانه باید 2 میلیون پرداخت کنند، همچنین 100 هزار نفر از افراد مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار بیمه رایگان شدند.
وی در ادامه افزود: با اجرای طرح پوشش بیمه زندانیان، افراد مجهول الهویه، بیمه بیماران قبل از ترخیص، برخی از خدمات بیمه سلامت است.
جلاهی در ادامه گفت: بیش از دو هزار و 800 موسسه، 59 بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه و مراکز رادیولوژی خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به طرح نظام ارجاع در روستا و شهر و سطح بندی ارائه خدمات به صورت سرپایی و بستری گفت: 98 درصد نسخه نویسی الکترونیکی شد و ماهانه بیش از 370 هزار نسخه در استان تجویز می‌شود
وی همچنین ادامه داد: قرارداد با 54 پیشخوان دولت، قرارداد با مراکز ترک اعتیاد، اجرای طرح دارویاری، طرح درمان زوج‌های نابارور، رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر 7 سال در بیمارستان‌ها برخی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت است.
جلاهی با اشاره به مصرف مشروبات الکلی و مضرات آن ادامه داد: باید مضرات این نوشیدنی مضر به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اطلاع رسانی شود تا سلامتی و جان آنان به خطر نیفتد.
وی همچنین تصریح کرد: سال گذشته 660 میلیارد تومان از مردم دریافت شد اما در راستای اجرای حمایت‌های درمانی، 2 هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شد.
انتهای پیام/