خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بدرقه باشکوه فرزند قم با طنین فریاد مرگ بر اسراییل

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 17:52
قم- مردم انقلابی و ولایتمدار قم پیکر مطهر شهید دکتر علی حیدری این فرزند شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام را با شکوه تشییع کردند.
شهيد،حيدري،قم،تشييع،مطهر،قدس،پيكر،لبنان،علي،حرم،مراسم،رژيم،م ...

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی، دکتر شهید علی حیدری پزشک قمی از مدت‌ها قبل بر اساس وظیفه انسانی و دینی، پس از تشدید عملیات‌های رژیم صهیونی علیه مردم لبنان خود را به بیروت رساند تا بتواند در امر امدادرسانی به مجروحان مشارکت داشته باشد.
بنا بر آنچه گزارش شده در یکم آبان ماه، پهپاد رژیم اشغالگر قدس خودروی این پزشک مجاهد را مناطق جنوبی لبنان مورد شناسایی قرار می‌دهد در حمله‌ای هوایی او را حال امدادرسانی به مجروحان به شهادت رساند.
این شهید راه قدس از رزمندگان دفاع مقدس و از مدافعان حرم بود و دوستانش از خدمات دلسوزانه وی به بیماران نیازمند و همچنین در ایام اربعین حسینی در سالهای اخیر در قالب موکب درمان و سلامت خاطرات بسیاری به یادگار دارند.
مردم قدرشناس و شهید پرور قم از دیشب برای آخرین بار میزبان فرزند دیار کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند.
در نخستین دقایقی روز جمعه چهارم آبان ماه پیکر مطهر شهید علی حیدری پس از برگزاری مراسم وداع در تهران به شهر مقدس قم رسید و به حرم مطهر بانوی کرامت منتقل شد تا این شهید مجاهد برای آخرین بار زائر بارگاه منور بانوی آب و آئینه باشد.
پیکر مطهر شهید دکتر علی حیدری در حالی که خادمان زیر تابوتش را گرفته بودند گرد مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها طواف داده شد.
هزاران نفر از مردم انقلابی قم نیز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر تجمع کرده بودند تا با این شهید راه قدس وداع کنند.
مراسم پر فیض دعای کمیل در محضر شهید حیدری در حرم مطهر قرآئت شد و سحرگاه جمعه پیکر این شهید به حرم امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد علیه السلام که این روزها ایام رحلت این امامزاده واجب التعظیم است به محله چهل اختران انتقال داده شد.
خادمان امامزاده موسی مبرقع در حالی که اسپند دود کرده بودند به استقبال شهید آمدند و پیکر مطهر شهید حیدری در حرم امامزاده موسی مبرقع علیه السلام طواف داده شد و مراسم معنوی دعای کمیل نیز در محضر این مجاهد شهید، با نوای حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی قرائت شد.
پس از اقامه نماز جمعه این هفته، نماز بر پیکر مطهر شهید دکتر علی حیدری توسط آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم اقامه شد و هزاران نفر از نمازگزاران جمعه قم پیکر این شهید عزیز را تشییع کردند.
مراسم تشییع از محل مصلای قدس تا چهارراه شهدای قم برپا شد و در طول مسیر تشییع، شرکت کنندگان با آرمان‌های این شهید راه آزادی قدس تجدید بیعت کردند.
تشییع کنندگان بر ادامه مسیر مقاومت و حمایت از رزمندگان حزب الله لبنان و حماس در برابر رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی تاکید کردند.
مردم قم همچنین طرح موضوع ایجاد دو کشور در سرزمین‌های فلسطین را محکوم کردند و به منافقان و خیانتکاران به آرمان قدس شریف هشدار دادند که قم جای منافقین نیست.
بسیج جامعه پزشکی استان قم نیز در حالی که تصاویر شهید دکتر علی حیدری را در دست داشتند بر ادامه مسیر این شهید گرانقدر تاکید و برای اعزام به لبنان به منظور امدادرسانی به مجروحان اعلام آمادگی کردند.
تشییع کنندگان در حالی پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب الله لبنان را در دست داشتند، یاد و خاطره شهید قمی مقیم لبنان را گرامی داشتند.
در طول مسیر تشییع تا چهارراه شهدا نیز شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین انداز بود.
تشییع کنندگان از مجامع بین المللی نیز خواستند تا هر چه سریع‌تر اقدام عاجلی برای توقف جنایات‌های دیوانه وار رژیم اشغالگر قدس انجام دهند.
حسین علیزاده یکی از حاضرین در مراسم در حالی که پا به پای پیکر مطهر شهید حیدری قدم بر می‌داشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: خون‌های پاکی که مظلومانه در راستای اعتلای اسلام عزیز بر زمین ریخته می‌شود سبب تسریع در نابودی رژیم منحوس اسرائیل می‌شود و راه فرماندهان مقاومت مستحکم‌تر از قبل ادامه می‌یابد.
وی افزود: نسل جوان امروز در صورت اعلام فرمان مقام معظم رهبری آمادگی جانفشانی برای آزادی قدس شریف در میدان حضور دارد و دشمنان بدانند که با این شهادت‌ها ما را در ادامه مسیر استوارتر می‌کند.
پسر شهید علی حیدری نیز در مراسم وداع مردم قم با این مجاهد شهید گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی مقاومت در ایران و لبنان است و ما با قوت راه این شهید را ادامه می‌دهیم.
او گفت: پیامی که برای رژیم اشغالگر قدس داریم این است که با به شهادت رساندن امثال پدرم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و به اهداف خود دست نخواهد یافت.
در مراسم تشییع شهید دکتر علی حیدری آخرین پیام صوتی این شهید عزیز پخش شد که وی در این پیام صوتی حزن انگیز خبر از شهادت قریب الوقوع خود داده بود.
از این شهید مجاهد ۵ فرزند به یادگار مانده است و پسر بزرگ وی امروز در خط مقدم مقاومت در لبنان ادامه دهنده مسیر این شهید عزیز است.
پیکر مطهر شهید دکتر علی حیدری پس از تشییع بر روی دست مردم انقلابی قم برای خاکسپاری در حرم امام راحل بنا بر وصیتش به تهران منتقل شد.