خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روز سیاه اسرائیل: روزی که مقاومت نظامیان اسرائیلی را درو کرد

اعتماد | همه | جمعه، 04 آبان 1403 - 19:18
یک رسانه عبری زبان روز جمعه را روز سیاه اسرائیل توصیف کرد و به یادآوری تلفات ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته پرداخت.
اسرائيل،روز،نظامي،ارتش،اسرائيلي،جمعه،حزب،الله،اعلام،هلاكت

یک رسانه عبری زبان روز جمعه را روز سیاه اسرائیل توصیف کرد و به یادآوری تلفات ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته پرداخت.
کد خبر: 681192 | ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ۱۹:۱۶:۱۰
یک رسانه عبری زبان روز جمعه را روز سیاه اسرائیل توصیف کرد و به یادآوری تلفات ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته پرداخت.
به گزارش اعتمادآنلاین پایگاه خبری میوازیک در خبری با اعلام هلاکت 3 نظامی اسرائیل در شمال نوار غزه، خبر داد، طی 24 ساعت اسرائیل بیش از 16 نظامی خود را از دست داده است.
به نوشته این رسانه علاوه بر 3 نظامی اسرائیلی جمعی نیروهای زرهی روز جمعه در شمال نوار غزه کشته شدند، روز قبل از آن نیز اداره نظارت بر انتشار اخبار ارتش اسرائیل، اجازه انتشار نام 13 نظامی اسرائیلی را که در لبنان و غزه (به هلاکت) رسیده بودند را هم صادر کرد.
یک خبرنگار اسرائیلی هم با اشاره به هلاکت 13 اسرائیلی طی روز جمعه اعلام کرد، باید کاری کنیم که این تلفات به یک روتین برای ارتش اسرائیل تبدیل نشود.
الیئور لوی تحلیل‌گر شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت: من این پرسش را دارم که چه کسی به شکل قاطع اعلام کرد حزب الله دچار فروپاشی شده است، می‌پرسم چه بلایی سر سندی که در آن اعلام شد، چیزی برای حزب الله باقی نمانده، آمده است؟
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از فرمانده سابق پدافند هوایی اسرائیل هم گفت: ما طی یک روز 10 نظامی خود را از دست دادیم، این مشخص می‌کند که حزب الله خود را برای این جنگ چه از لحاظ نیروی انسانی و چه سلاح و مهمات آماده کرده است.
در همین راستا حسن جونی کارشناس نظامی شبکه الجزیره هم در این رابطه تاکید کرد، مقاومت مهارت خاصی در جنگ و درگیری زمینی از خود نشان داده مشخص کرد که مقاومت با کارآمدی از امتیاز آگاهی به شرایط زمین و نیز سلاح هایی که در اختیار دارد، استفاده می‌کند.
جونی که سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان است معتقد است ، ضربه موشکی اخیری که حزب الله علیه تجمع گردان 89 در بخش شرق یجنوب لبنان صورت داد و حدود 30 نظامی اسرائیلی را کشته یا زخمی کرد، یک شکست بزرگ برای این ارتش محسوب می‌شود.