خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

الجزایر از شورای امنیت خواست از زنان غزه محافظت کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 04 آبان 1403 - 19:29
سفیر الجزایر در سازمان ملل با اشاره به رنجی که زنان غزه درحال تحمل آن هستند، از جامعه جهانی خواست مقابل تجاوزگری رژیم صهیونیستی بایستد.
زنان،غزه،سفير،جامع،آسيب،ملل،امنيت،تاكيد،جامعه

عمار بن جامع، سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد تاکید کرد که جامعه بین المللی موظف است برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد به ویژه زنان، که در غزه و لبنان در معرض جملات بی سابقه رژیم تروریستی اسرائیل قرار گرفتند، اقدام کند.
او همچنین خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه شد.
براساس گزارش القدس العربی، بن جامع در جریان سخرانی خود در مناظره عمومی که تحت عنوان «زنان، صلح و امنیت» در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد، گفت: کلمات نمی‌توانند بی‌رحمی‌ها و وحشت‌های روزانه‌ای را که فلسطینی‌ها به‌ویژه زنان متحمل می‌شوند، توصیف کند.
او افزود: ما درخواست خود را برای توقف فوری و دائمی جنگ در غزه و همچنین در لبنان تجدید می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از همه غیرنظامیان، به ویژه آسیب پذیرترین افراد در میان آنها، یعنی زنان مطابق با قوانین بین المللی محافظت شود.
وی ادامه داد: جامعه جهانی موظف است برای حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده از درگیری‌های مسلحانه اقدام کند.
سفیر در روایتی از رنج هولناکی که فلسطینیان متحمل شدند، تاکید کرد که تجاوزگری رژیم صهیونیستی در غزه رنج بسیار سختی را بر زنان تحمیل کرده است و از میان ۴۲ هزار فلسطینی شهید در غزه ۱۴ هزار کودک و بیش از ۱۰ هزار زن به شهادت رسیدند.
سفیر الجزایر به ضرورت اتخاذ رویکردی مشارکتی که همه بازیگران مرتبط از جمله سازمان ملل، سازمان‌های منطقه‌ای و جامعه مدنی را در بر می‌گیرد، به منظور ارتقای نقش زنان در عرصه صلح و امنیت از طریق مشارکت، اشاره کرد.
او همچنین بر ضرورت ارتقای سیاست‌های برابری جنسیتی و تدوین برنامه‌های جامع ملی که امکان توانمندسازی و حمایت از زنان را به ویژه در دوران دیجیتالی شدن و درگیری‌های مسلحانه می‌دهد، تاکید کرد.
مترجم: مینا عظیمی