خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۰ استان متأثر از حوادث جوی طی دو روز گذشته

مهر | اجتماعی و حوادث | جمعه، 04 آبان 1403 - 19:40
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی هلال احمر به متاثرین در برف، سیل و آبگرفتگی طی دو روز گذشته در ۱۰ استان خبر داد.
نفر،اقلام،خراسان،دريافت،سازمان،متأثر

به گزارش خبرنگار مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ۲ الی ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ و تا عصر امروز جمعه، ۱۰ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، مازندران، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، یزد متأثر از برف، سیل و آبگرفتگی شده اند.
محمودی تعداد حادثه دیدگان را ۱۰۰۳ نفر اعلام و مجموع تعداد افراد دریافت کننده خدمات امدادونجات را در این ۱۰ استان ۸۵۴ نفر عنوان و اضافه کرد که از این تعداد ۲ نفر توسط امدادگران این سازمان به اماکن امن منتقل شدند.
به گفته این مقام مسئول تاکنون ۲۷ مورد تخلیه آب از منازل مسکونی، ۱ مورد رهاسازی خودرو از سیلاب انجام و در بین ۶۴ نفر بسته اقلام بهداشتی توزیع و ۱۹۳ نفر متأثر از سیل نیز بسته اقلام غذایی را دریافت کرده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۲۷۹ نفر تاکنون اقلام زیستی دریافت کرده و ۵۳ تیم عملیاتی شامل (۲۰۱ نفر) نیز این خدمات را ارائه کرده اند.