خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 04 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعمال قانون ۱۰هزار خودرو به دلیل تخلفات نمایشی و صوتی در کرمانشاه

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 21:40
کرمانشاه- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اعمال قانون بیش از۱۰هزار دستگاه وسیله نقلیه متخلف در کرمانشاه به علت حرکات نمایشی و آلودگی صوتی طی ۷ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.
ريال،سرهنگ،حيدري،صوتي،تخلفات،حركات،نمايشي،رانندگان

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان برخورد با تخلفات حادثه خیز اعم از آلودگی صوتی، لایی کشی، انجام حرکات نمایشی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی حین رانندگی را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: در همین راستا و طی ۷ ماه سپری شده از سال جاری یک هزار و ۶۵۰ دستگاه وسیله نقلیه به علت ارتکاب تخلفات یاد شده توقیف و روانه پارکینگ شده اند.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز که مرتکب تخلفاتی نظیر آلودگی صوتی، لایی کشی و انجام حرکات نمایشی و… شده بودند اعمال قانون شدند.
رئیس پلیس راهور کرمانشاه ادامه داد: از آنجا که بسیاری از تصادفات فوتی به علت ناهنجاری‌های اجتماعی در حین رانندگی و انجام تخلفات حادثه‌خیز در معابر اتفاق می‌افتد، برای آلودگی صوتی بار اول ۲ میلیون ریال، بار دوم ۴ میلیون ریال و بار سوم ۶ میلیون ریال و انجام حرکات نمایشی ۵ میلیون ریال جریمه برای رانندگان متخلف اعمال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نمرات منفی، توقیف خودرو در پارکینگ، شرکت در کلاس‌های آموزشی، تشکیل پرونده جهت قرار گرفتن در بانک اطلاعات رانندگان پر خطر و در صورت تکرار معرفی به مرجع قضائی از دیگر عواقبی خواهد بود که در انتظار رانندگان متخلف قرار دارد.
سرهنگ حیدری در پایان گفت: لازم است خانواده‌ها نظارت و کنترل لازم بر رفتارهای ترافیکی فرزندان خود خصوصاً در هنگام شب و تفریحات دسته جمعی با همسالان را داشته باشند که شاهد حوادث تلخ و ناگوار ترافیکی در سطح معابر نباشیم.