خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 05 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معمای کشف جسد سوخته مردی در میان نخاله‌های ساختمانی

اعتماد | همه | جمعه، 04 آبان 1403 - 21:41
بازپرس جنایی دستور تحقیقات در مورد جسدی سوخته را که در محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی پیدا شده است، صادر کرد.
جسد،تحقيقات،جنايي،سوخته،بازپرس،ساختماني،قتل،تخليه،محل،جسدي

کد خبر: 681152 | ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ۲۱:۲۹:۲۶
بازپرس جنایی دستور تحقیقات در مورد جسدی سوخته را که در محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی پیدا شده است، صادر کرد.
به گزارش سایت جنایی، ماموران کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه گذشته با موسوی رضا‌زاده، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران که در آن روز مسئولیت کشیک قتل پایتخت را داشت تماس گرفتند و از کشف جسد سوخته مردی خبر دادند.
پس از آن، بازپرس ویژه قتل و تیم تحقیقات جنایی به محل حادثه که جایی پشت بوستان جنگلی چیتگر بود و به عنوان محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی استفاده می‌شد، رفتند.
با شروع تحقیقات جنایی مشخص شد ساعت ۱۰ صبح که یک گروه از کارگران برای تخلیه زباله‌های ساختمانی به آنجا رفته بودند، موقع ریختن نخاله متوجه جسدی سوخته در بین نخاله‌های ساختمانی شده بودند که هیزم رویش ریخته شده و احتمالاً از سوی عامل یا عاملان مرگش به آتش کشیده بود.
متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران پس از معاینات اولیه گفتند بدن متوفی کامل سوخته و بیشتر هیزم‌ها هم خاکستر شده و میزان سوختگی جسد به حدی است که سن مرد هم به درستی معلوم نیست.
در اظهارات کارگرانی که جسد را پیدا کرده بودند نیز سرنخی که منجر به ردی از ماجرا شود، وجود نداشت.
همچنین در تحقیقات میدانی در اطراف جسد و جست‌وجو‌هایی ماموران که انجام دادند ردی از افرادی که جسد را به آنجا منتقل کرده بودند، پیدا نشد.
در این بین، متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند حدود یک شبانه‌روز از مرگ مقتول گذشته و با وجود سوختگی‌های شدید، آثار ضربه‌های جراحات هم روی بدنش قابل تشخیص است اما با توجه به وضع جسد در تحقیقات میدانی مشخص نشد که مرد را همان‌جا به قتل رسانده‌ و آتش زده‌اند یا از مکان دیگری به آنجا آورده شده است.
در حال حاضر، بازپرس رضازاده دستور تحقیقات برای یافتن هویت مقتول و شناسایی قاتل یا قاتلان را صادر کرده تا شاید پس از آن انگیزه این قتل نیز کشف شود.