خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 05 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز اولویت اصلی برق کرمانشاه

مهر | استان‌ها | جمعه، 04 آبان 1403 - 23:40
کرمانشاه- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز اولویت اصلی برق کرمانشاه خبر داد.
برق،غيرمجاز،مراكز،رمز،ارز،استان،شركت،همكاران،كرمانشاه،مجاز،م ...

محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقابله با مراکز غیر مجاز رمز ارز به عنوان اولویت اساسی صنعت برق استان کرمانشاه است که اقداماتی نیز برای مقابله با آن پیش‌بینی شده است.
وی توان مصرفی مراکز غیرمجاز رمز ارز در کشور را مطابق پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: که با احتساب سایر برق‌های غیرمجاز تخمین می‌زنیم به حدود ۳ هزار مگاوات برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر تشویق انگیزشی و ارتقای شغلی نیروهای صنعت برق که در شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز کمک می‌کنند، افزود: قطعاً با سرقت برق به این شکل که موجب می‌شود تلاش کارکنان توزیع برق برای تأمین برق مردم و به خاطر منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو به مخاطره بیافتد، برخورد جدی می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: معضل مراکز غیرمجاز رمز ارز محدود نبوده و در سطح و مقیاس بزرگ‌تر وجود دارد که از این رو همراهی مقامات استانی، قضائی، امنیتی و انتظامی در برخورد با این پدیده، حائز اهمیت است.
مرادی همچنین از کشف ۱۸۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: مقابله با مراکز رمز ارز غیر مجاز با جدیت بیشتری ادامه دارد.
وی از راه‌اندازی سامانه پیامکی دو طرفه به منظور ارتباط با همکاران رسمی، پیمانی، شرکتی همچنین نیروهای خدوم سیمبان، مأموران قرائت، نگهبان و… به منظور شناسایی و معرفی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز خبر داد که از محرمانگی برخوردار است و گزارش‌های همکاران صرفاً به مدیران حراست شرکت ارسال می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین از عدم محاسبه قبوض صادره رمز ارز غیر مجاز در درصد وصولی و استرداد کل مبلغ وصول شده صورتحساب‌های صادره برای مراکز غیر مجاز جهت تأمین هزینه‌های عملیاتی شرکت خبر داد.
وی در ادامه افزود: اهمیت اقدامات مردم محور در مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز و همچنین استفاده از ظرفیت شورا یاری‌ها، دهیاری‌ها و مساجد و پیگیری راهکارهای جدید شناسایی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص می‌تواند مفید باشد.
مرادی در پایان گفت: مردم استان کرمانشاه می‌توانند در صورت اطلاع از این مراکز، مراتب را از طریق سامانه سمات شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.irو یا با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۱۲۷۴۷ و ۰۸۳۳۸۲۴۶۷۲۰ به دفتر حراست اطلاع داده و علاوه بر یاری رساندن به خادمان خود در صنعت برق جهت تأمین برق پایدار، پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز را به ازای هر دستگاه ماینر ۱ میلیون تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت نمایند.
ضمناً از کلیه همکاران خدوم صنعت برق نیز دعوت می‌شود با هوشیاری هرگونه استخراج غیرمجاز رمزارز را با سامانه پیامکی ویژه همکاران به شماره ۳۰۰۰۵۲۱ اطلاع داده و پاداش‌های یک میلیون تا ۲۵ میلیون تومانی دریافت نمایند.