خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 05 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک اسکادران از هواپیما‌های F-۱۶ آمریکا وارد منطقه شد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 04 آبان 1403 - 23:40
فرماندهی مرکزی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک اسکادران از هواپیما‌های F-۱۶ به خاورمیانه رسیده است.
دفاع،آمريكا،سامانه،خاورميانه،اعلام،موشكي،فرماندهي،هوايي

فرماندهی مرکزی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک اسکادران از هواپیما‌های F-۱۶ از آلمان به منطقه عملیاتی این کشور در خاورمیانه رسیده است.
براساس گزارش آر تی، بیانیه فرماندهی مرکزی در حساب کاربری خود در سکوی ایکس اعلام کرد: هواپیما‌های F-۱۶ نیروی هوایی آمریکا از اسکادران ۴۸۰ جنگنده مستقر در پایگاه هوایی اسپنگدالم آلمان به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه وارد شدند.
هفته گذشته نیز رویترز به نقل از لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که سامانه ضد موشکی تاد در اراضی اشغالی مستقر شده است.
این پس از آن صورت می‌گیرد که پت رادر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که آستین اجازه استقرار سامانه تاد را به دستور رئیس جمهور جو بایدن داده است.
این سامانه به تقویت دفاع هوایی اسرائیل پس از حملات موشکی ایران به این رژیم در ماه‌های آوریل و اکتبر کمک خواهد کرد.
وزیر دفاع آمریکا پیشتر تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه آماده دفاع از رژیم تروریستی اسرائیل، اما با دوری از یک جنگ همه جانبه هستند.
با وجود ادعای آمریکایی‌‎ها عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که تحویل سامانه دفاع موشکی پیشرفته با وجود تلاش‌های دیپلماتیک گسترده برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه، خطر آتش‌گیری درگیری در خاورمیانه را به همراه دارد.
مترجم: مینا عظیمی