خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 05 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

زنان فلسطینی هر روز استقامت خود را به نمایش می‌گذارند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 04 آبان 1403 - 23:58
مقام فلسطینی گفت: علیرغم اینکه اغلب قربانیان جنگ غزه زنان و کودکان هستند، اما زنان فلسطینی همواره استقامت خود را نشان داده‌اند.
غزه،فلسطيني،زن،روز،نوار،مصطفي،شهادت

«محمد مصطفی» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت روز زن فلسطینی در یک سخنرانی در این خصوص اعلام کرد که متاسفانه زنان و کودکان ۷۰ درصد قربانیان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تشکیل می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، وی تاکید کرد که علیرغم آمار ذکر شده، زنان فلسطینی هر روز استقامت و پایداری را در مبارزه خود با صهیونیست‌ها و پس گرفتن حقوق خود نشان می‌دهند.
محمد مصطفی در ادامه اشاره کرد: «مراسم روز زن فلسطینی امروز در حالی برگزار می‌شود که مردم غزه در شرایط بسیار پیچیده و سرنوشت‌سازی در تاریخ ملی خود هستند و ما با تشدید بی‌سابقه حملات در کرانه باختری مواجهیم.
در این میان مردم فلسطین، زن و مرد، در کنار هم بودند و برای حفظ ملیت خود در برابر استکبار اسرائیل و استاندارد‌های دوگانه [غرب] هزینه‌های زیادی پرداختند.
فلسطینیان، چه در داخل وطن و چه در تبعید، از تحقق آزادی، استقلال ملی و حق بازگشت به سرزمین خود دلسرد نخواهند شد».
شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۴۲ هزار نفر را در سراسر نوار غزه به شهادت رسانده و با اعمال محاصره تمامی جمعیت را در معرض قحطی قرار داده است.
آنروا می‌گوید به طور متوسط روزانه ۶۳ زن در غزه به شهادت می‌رسند که در این میان ۳۷ نفر آنها مادر هستند.