علل کمبود میزان مهارتآموزی در میان دانشجویان
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: از لحاط کیفی و محتوای درسی در دانشگاههای ما مطالب خوب و به روزی ارائه میشوند.
محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: از لحاط کیفی و محتوای درسی در دانشگاههای ما مطالب خوب و به روزی ارائه میشوند.
در سطح دنیا نیز همین مطالب ارائه میشوند و تفاوت چندانی از لحاظ مباحث وجود ندارد.
وی ادامه داد: فارغالتحصیلان ما راحت میتوانند از دانشگاه های دنیا پذیرش بگیرند و در خارج از کشور به تحصیل ادامه بدهند.
کسی به کیفیت درسی و تواناییهای این دانشجویان انتقادی ندارد؛ اما از نظر مهارتی مشکلاتی داریم که باید حل شوند.
وی در رابطه با علت ضعف در مهارت محوری دانشجویان اظهار داشت: اگر بخواهیم علت یابی کنیم؛ این علتها به مسائل اقتصادی، کار و بازار شغل و غیره برمی گردند؛ چرا که خیلیها علاقمند هستند درآمد و کار مفیدی داشته باشند.
سیف تصریح کرد: اگر در کشور ما این جذابیتها در زمینه کار مفید و درآمدزایی وجود داشته باشند و بتوانیم این ها را توسعه دهیم، میتوانیم امیدوار باشیم که تعداد کمتری از استعدادها به خارج از کشور بروند.
وی ادامه داد: مواقعی در کشور سرمایهگذاری میشود و پروژههای تحقیقاتی بزرگی تعریف میشوند که قطعا این ها جذابیت ایجاد میکنند.
به طور مثال زمانی که طراحی ماهواره، خودروی ملی و پروژههای بزرگ ملی دانشگاهها فعال شدند و به تبع آن نیروهای متخصص هم در کشور ماندند.
اگر ما علاقمند هستیم نیروهای متخصصمان در کشور بمانند، باید فرصت شغلی مناسب را با استفاده از توانمندیهای نیروها ایجاد کنیم.