امام جمعه بیرجند: رسانه هویت جامعه را میسازد - تسنیم
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رسانه هویت یک جامعه را می سازد. در درازمدت افکار عمومی محصول رسانه هاست؛ یعنی هسته فکری مردم در گروی آن است که بر اساس آن تصمیم می گیرند و عمل می کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیتالله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با محمدمهدی دانی قائم مقام خبرگزاری تسنیم گفت: اصولا هر کسی به شغلی و کاری مشغول است و نسبت به واقعیتها و آنچه که در جامعه میگذرد، نه فرصت و نه تحلیل آن را دارند و از رسانهها خبر را دنبال میکنند.
وی گفت: در درازمدت افکار عمومی محصول رسانههاست؛ یعنی هسته فکری مردم در گروی آن است که بر اساس آن تصمیم میگیرند و عمل میکنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سرنوشت مردم در این ها است و مردم در غیر از مسائل اجتماعی، دینی و سیاسی متوجه هستند که در هر امری که نفع یا ضرر دارد هزینه کرده و کارشناس امین پیدا کنند و به آن عمل کنند و همه هزینهها بر وفق آن که سرمایه گذاری است انجام می شود.
عبادی تصریح کرد: مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی در گروی سازوکار و شناخت واقعیتها است که به آن اهمیت داده نمیشود و تصمیمات عمدهای که گرفته می شود موافق امور کارشناسی نیست.
بسیاری از هزینههایی که بر جامعه تحمیل میشود به دلیل نادانی است.
خبر و رسانه در جنگ ترکیبی دشمن موثر است
معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار اظهار کرد: در شرایط حساس قرار داریم و خبر و رسانه در جنگ ترکیبی دشمن موثر است و دشمنان از تمام ترفندها و شیوهها برای ضربه زدن به ما استفاده میکند.
حجتالاسلام محسن مشرفی گفت: ما با هوشیاری در جهات مختلف به ویژه در عرصه رسانه باید فکر و ذهن مردم را بهروز و آماده کنیم و یکی از عرصههای جهاد تبیین عرصه رسانه است.
علاوه بر مسائل مختلف روزمره و نیازمندیهایی که مردم دارند این زیرساخت اندیشهای، فکری و معرفتی است که تمام بشر به آن محتاج هستند.
افزود: این زیرساختها گمشده بشر است و در این جهت برای غنای هرچه بیشتر خبرگزاری منابع ارزشمندی در دسترس ما بوده که منطبق با نیاز جامعه است و با هنرنمایی رسانهای میتوان انعکاس داد و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با خبرگزاری تسنیم اعلام میکنیم.
محمدمهدی دانی قائم مقام خبرگزاری تسنیم نیز در این دیدار با اشاره به تغییرات رویکردی در روند حرکتی خبرگزاری تسنیم به ویژه اداره کل استانها گفت: امروز فضای رسانهای در دنیا و کشور وجود دارد و خبرگزاری تسنیم از سال 91 کار خود را در کشور آغاز کرد و به تدریج در استانهای مختلف شکل گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه به اندازه مرکز کشور در استانها نیز موضوعات و مسائلی قابل بررسی است، خبرگزاری تسنیم به عنوان رسانهای که صدای مردم و نظام بوده، دغدغه آن نیز بحث مطالبهگری است.
قائم مقام خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در هشت ماهه امسال یکی از اقدامات تحولی خبرگزاری تسنیم در استانها، تمرکز بر تولید محتوا بر پایه گزارشهای ویدئویی بوده است.
فیلم با فضای نو بهتر میتواند پیام را به مخاطب انتقال دهد و در کمتر از سه ماه تمام استانهای کشور مجهز به کار تصویر شده است.
وی ادامه داد: گام دوم خبرگزاری تسنیم نیز تشکیل مدیریت بحران است چرا که ایران یکی از کشورهای حادثهخیز است و خبرنگاران باید در تولید محتوا برای انعکاس بحران و هر رویداد مهم دیگری از مدل سنتی خارج شده و سریع در صحنه حضور یابند.
دانی خاطرنشان کرد: مسئلهمحوری و توجه و تمرکز بر مسائل کلان و اساسی استانها، چه از جنبه معضلات و آسیبها و چه از جنبه فرصتها و ظرفیتها، دیگر رویکرد مورد توجه در خبرگزاری تسنیم بوده است.
در ماههای گذشته صدها مسئله اساسی در تمام استانها استخراج شده که سهم استان خراسان جنوبی بیش از 45 مسئله بوده است.
وی اظهار کرد: این استخراج مسائل و اقدام برای مطالبه گری مردم رویکرد جدید در خبرگزاری تسنیم است و برای موفقیت نیازمند کمک مسئولان و دفتر نماینده ولی فقیه در استان هستیم.
انتهای پیام/256