نهادهای دینی و فرهنگی باید مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند
قم- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نهادهای دینی و فرهنگی باید در تسهیل فعالیتها و انجام اقدامات خود مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام احمد واعظی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از «دیندان» سامانه پاسخگویی دینی مبتنی بر هوش مصنوعی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رسالت پیامبر هدایت مردم و رهایی آنها از تاریکیهای فکری بود که این امر با آگاه سازی میسر است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: فلسفه تشکیل یک نهاد دینی و علمی همانند فلسفه وحی و معرفی دین به بشر است که بشر با این امر در مسیر درست گام بر میدارد.
وی ابراز کرد: پیامبران در وهله نخست وظیفه هدایت را برعهده داشتند و این مساله با توانمندسازی و رفع موانع همراه بود و نهادهای فرهنگی نیز بایستی با اهتمام به این امر موجب شوند تا مردم در مسیر صحیح قرار گیرند.
حجت الاسلام واعظی گفت: نهادهای دینی باید در تسهیل فعالیتها و اقدامات خود مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند ضمن اینکه هویت یابی فردگرایانه نیز امروز اهمیت به سزایی دارد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: روزگار امروز دو ویژگی ترویج هویت یابی فردگرایانه و مسأله اهتمام به زیست بوم فضای مجازی دارد که نوع اول به دوران مدرن و پیشا مدرن تقسیم میشود.
وی ادامه داد: در دوره مدرن انسان همواره سعی دارد تا خود را از دیگران متمایز کند و ویژگی دوم دوران معاصر نیز مربوط به فضای مجازی است که مردم در این فضا زندگی میکنند.
حجت الاسلام واعظی عنوان کرد: تحول باید در دو ناحیه معنا سازی و فنی صورت گیرد و اقدام به صورت فردگرایانه و انتخاب گرایانه به نحو گذشته مقدور نیست.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز آحاد مردم و بشر در زیست بوم فضای مجازی سیر میکنند و این امر میطلبد تا از این فرصت نهایت بهره را داشته باشیم و دچار تحول شویم.