سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استاندار اصفهان: حال گردشگری نصف جهان خوب نیست

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 09 آذر 1403 - 13:29
استاندار اصفهان گفت: حمایت ما شعار نیست بلکه قاطعانه از کسانی که در این حوزه حضور پیدا کرده و فضایی را برای رونق گردشگری باز کنند به نحوی که بتوانند بازاریابی خارجی و داخلی را توسعه بدهند، حمایت می کنیم.
اصفهان،گردشگري،حوزه،استان،نمايشگاه،كشور،گردشگران،حضور،شهر،با ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری صنایع دستی و هتلداری اصفهان با اشاره به اهداف راهبردی و محور توسعه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: گردشگری در قالب‌ها و گونه‌های مختلف به عنوان نخستین محور توسعه‌ای استان اصفهان انتخاب شده و تمام قد از فعالان این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: حمایت ما شعار نیست بلکه قاطعانه از کسانی که در این حوزه حضور پیدا کرده و فضایی را برای رونق گردشگری باز کنند به ‌نحوی‌که بتوانند بازاریابی خارجی و داخلی را توسعه بدهند، حمایت می‌کنیم.
تاکنون نشست‌ها، جلسات و گفتمان‌هایی با موضوعات مختلف گردشگری برگزار شده است اما همچنان با وجود همه تلاش‌ها حال مجموعه گردشگری کشور خوب نیست و مظلوم واقع شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه فعالان این عرصه در تمامی نمایشگاه‌ها سخت کوشانه، دلسوزانه و باتعصب اقدامات و خدمات خود را ارائه می‌دهند، تصریح کرد: یک هزار و 480 شهر موزه بدون سقف ایران و همچنین بیش از 40 هزار روستا با جاذبه‌های منحصر به‌ فرد می‌تواند مقصد گردشگری در کشور باشد.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان کاشان و جذب مسافران و گردشگران بیان کرد: انتظار داریم در تمامی شهرهای کشور این فضا و این شرایط حاکم باشد.
به‌زودی اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری و جشنواره‌های مختلف رقم خواهد خود که در افزایش نرخ مسافر و گردشگر داخلی و خارجی استان اصفهان بسیار مؤثر خواهد بود.
خاک اصفهان هنرخیز و کیمیاست
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرتوان استان اصفهان در سی‌وهفتمین نمایشگاه صنایع‌دستی افزود: استاندار اصفهان سه‌گام گردشگری، انرژی خورشیدی و هوش مصنوعی را سرلوحه برندینگ اصفهان قرار داده است و حوزه صنایع‌دستی می‌تواند آن را به شهر جهانی صنایع‌دستی تبدیل کند.
مریم جلالی گفت: خاک اصفهان هنرخیز و کیمیا است، ما برای اقتدار اصفهان و برای نصف جهانی که در هر رنگ و در هر زاویه‌ آن خاطره‌ساز است آماده‌ هستیم به گونه‌ای که تمامی خانه‌های تاریخی این شهر می‌تواند کانون توسعه باشد، در این راستا امروزه افراد در حوزه صنایع‌دستی به تشکل تبدیل شده‌اند و صنایع‌دستی اقوام از سرتاسر استان اصفهان به‌ هم ‌پیوسته کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه اصفهان را در سال آینده در مجمع جهان قرار می‌دهیم اظهار داشت: اصفهان در هر خانه‌اش یک کارگاه هنری و معیشت عزت‌آفرین و رونق ایران را به همراه دارد.
اصفهان می‌تواند مرکز صادرات صنایع‌دستی کشور باشد و باتوجه ‌به حضور کشورهای اوراسیا در این نمایشگاه، توجه بازارهای صنایع‌دستی را به خود جلب کند.
الکترونیکی شدن ورود و خروج گردشگران
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این افتتاحیه با تأکید بر نقش پیشران بودن استان اصفهان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در این دوره ارتباط بسیار خوبی میان بخش دولتی و خصوصی (اتاق بازرگانی) اصفهان برقرار و همچنین دسترسی به بازارهای مختلف ایران تسهیل شده و نه ‌تنها نیمی از جمعیت دنیا می‌توانند بدون روادید وارد اصفهان شوند بلکه ورود و خروج گردشگران نیز الکترونیکی شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه دغدغه‌ای که پیش ‌از این مانع برخی از حضور گردشگران بود بر طرف و حمایت‌های مختلفی انجام می‌شود، ادامه داد: شهرداری‌ها با اقدام آیین‌نامه تأسیسات گردشگری ترکیبی و قانون صدور سند برای تفکیکی سرمایه‌گذاری می‌توانند بسیاری از موانع را بردارند و شهرداری اصفهان می‌تواند پیشتاز در این زمینه باشد.
در این راستا شهر اصفهان می‌تواند نخستین اولویت ایجاد این انگیزه حمایتی باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: این نوید را به فعالان گردشگری می‌دهیم که موضوع بازاریابی با الزامی که دولت برای اختصاص یک درصد از هزینه پیش‌گام اجرای این قانون در حوزه‌های انتقالی تخصیص داده است بتوانیم نمایشگاه گردشگری سالانه کشور را در اصفهان برگزار کنیم.
امید داریم با تکمیل سالن دوم محل نمایشگاه بین‌المللی این مهم را بتوانیم در سال‌های آینده محقق بکنیم و جایگاه اصفهان در حوزه بازاریابی و تبلیغات گردشگری حفظ بشود.
انتهای پیام/167/.