خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 14 آذر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مصوبه مجلس برای بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور

مهر | سیاسی | سه شنبه، 13 آذر 1403 - 21:39
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مجاز به عقد قرارداد با اشخاص خارجی برای بازاریابی و بازارسازی محصولات و خدمات فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور شد.
لايحه،فرهنگي،اسلامي،كشور،الحاقي،اساسنامه،تبصره،سقف

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت سوم امروز مجلس و در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور، با بند الحاقی ۳ تبصره ۸ این لایحه موافقت کردند که مطابق با آن، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس اساسنامه و مصوبه شورای عالی خود و نیز سایر مراکز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وابسته به جمهوری اسلامی در راستای تکالیف مندرج در اساسنامه خود مجازند هر یک ضمن عقد قرارداد با اشخاص خارجی برای تأمین منابع ارزی، نسبت به معرفی، بازاریابی و بازارسازی محصولات و خدمات فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور، از طریق شتاب دهی و تنظیم گری برای صادرات محصولات و خدمات فرهنگی و هنری ایران تا سقف بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار اقدام نماید.
همچنین بر اساس بند الحاقی ۴ تبصره ۸ این لایحه، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است از مهارت آموزان دارای توان پرداخت (حداکثر پنج دهک برخوردار) با استفاده از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، بها یا حق الزحمه خدمات آموزشی در بخش دولتی و غیردولتی تا سقف حداکثر سی درصد (۳۰%) را دریافت نماید و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز نماید.