مصوبه مجلس برای بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مجاز به عقد قرارداد با اشخاص خارجی برای بازاریابی و بازارسازی محصولات و خدمات فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت سوم امروز مجلس و در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور، با بند الحاقی ۳ تبصره ۸ این لایحه موافقت کردند که مطابق با آن، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس اساسنامه و مصوبه شورای عالی خود و نیز سایر مراکز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وابسته به جمهوری اسلامی در راستای تکالیف مندرج در اساسنامه خود مجازند هر یک ضمن عقد قرارداد با اشخاص خارجی برای تأمین منابع ارزی، نسبت به معرفی، بازاریابی و بازارسازی محصولات و خدمات فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور، از طریق شتاب دهی و تنظیم گری برای صادرات محصولات و خدمات فرهنگی و هنری ایران تا سقف بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار اقدام نماید.
همچنین بر اساس بند الحاقی ۴ تبصره ۸ این لایحه، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور مجاز است از مهارت آموزان دارای توان پرداخت (حداکثر پنج دهک برخوردار) با استفاده از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، بها یا حق الزحمه خدمات آموزشی در بخش دولتی و غیردولتی تا سقف حداکثر سی درصد (۳۰%) را دریافت نماید و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز نماید.