خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حاجی میرزایی: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین مسئله جامعه است

مهر | سیاسی | یکشنبه، 18 آذر 1403 - 16:24
رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موضوع آموزش و پرورش بنیادی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین مسئله یک جامعه است، گفت: برای همه آنچه ما مطالبه می‌کنیم آموزش و پرورش نقطه عزیمت است.
نظام،تعليم،تربيت،جامعه،آموزش،رئيس،نقطه،پرورش،ادامه،حكمراني

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در نخستین همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت، نسبت نظام حکمرانی با مسائل جامعه را تعیین کننده درجه بلوغ آن جامعه دانست و در ادامه اظهار کرد: برای تعیین میزان بلوغ هر جامعه باید دید نسبت حکمرانی با مسائل چگونه است.
وی با تاکید بر موضوع آموزش و پرورش به عنوان بنیادی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین مسئله یک جامعه، افزود: برای همه آنچه ما مطالبه می‌کنیم آموزش و پرورش نقطه عزیمت است.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه گفت: اگر بپذیریم که کیفیت نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه‌های یک جامعه برای حرکت به سمت افق‌های بالا و روشن است، متوجه می‌شویم که نظام تعلیم و تربیت نقطه آغازین آن است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت از موضوعاتی است که آرام و خزیده وارد شده و فرایندهای آن تدریجی است، اظهار کرد: محصول این فرایندها تمام بنیان‌های حیاتی جامعه را متأثر می‌کند.
وی با اشاره به فرصت بی‌نظیر و طلایی نظام تعلیم و تربیت، برای تحقق آرمان‌های انقلاب، تصریح کرد: برای پاسداشت ارزش‌ها و اینکه بتوانیم جامعه خود را به سطحی از پیشرفت و تعالی برسانیم که قادر باشد در سند چشم انداز به نقطه مورد نظر و تصویری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند برسد، باید به نظام تعلیم و تربیت توجه داشت.
حاجی میرزایی در ادامه به آموزش وپرورش به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های رئیس جمهور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به سه سوال مهم پاسخ دهد که بنا است دانش آموز پس از ترک مدرسه به چه سطح از قابلیت، ظرفیت و شایستگی رسیده باشد؟
چرا باید به این سطح رسیده باشد و چگونه می‌توان به آن رسید و چطور می‌شود مطمئن شد این شایستگی تحقق پیدا کرده، ادامه داد: در این راستا نیاز به معلمی است که آن را انجام دهد، محتوا و نظام جبران خدماتی می‌خواهیم که این هدف را محقق کند و نظام ارزشیابی که این هدف را سنجش کند.
رئیس دفتر رئیس جمهور نقطه عزیمت توجه به آموزش و پرورش را برنامه درسی برشمرد و اظهار کرد: برنامه درسی روشن می‌کند که بنا است دانش آموز در انتهای دوره به چه سطحی از قابلیت، شایستگی و ظرفیت برسد.
وی در پایان تاکید کرد: چرخ دنده‌های نظام تعلیم و تربیت باید در هم‌افزایی کامل، تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را تضمین کند.