خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 02 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه آهن شهرکرد برای تکمیل به 4 همت اعتبار نیاز دارد

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 02 دی 1403 - 14:13
معاون فنی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: زمان بهره برداری از پروژه راه آهن شهرکرد تابع اعتبارات تخصیصی است، حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این پروژه به پایان برسد.
پروژه،تعهد،تومان،استان،وزارت،1000،روسازي،ربيعي،چهارمحال،بختياري

حمید ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرداظهار کرد: پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری از سال 1390در استان شروع و سال 1391 قسمتی از قطعه دوم آن انجام شد و تقریبا تا سال 1397 رها شد و مجدد از سال‌های 1397 و 1398 به صورت جدی استارت خورد.
معاون فنی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن استان حدود 70 درصد و در مجموع کل پروژه حدود 50درصد پیشرفت دارد.
وی گفت: پیمانکار روسازی پروژه انتخاب شده و مرحله نهایی انعقاد قرارداد در شرکت ساخت و توسعه که متولی اصلی اجرای پروژه است در حال انجام است و به زودی تجهیز کارگاه و شروع عملیات روسازی شامل بالانس و ریل‌گذاری از سمت شهرکرد به مبارکه شروع می‌شود.
ربیعی عنوان کرد: زمان بهره برداری از پروژه تابع اعتبارات تخصیصی است یک زمان حداقلی برای اجرا به شرط وجود اعتبار لازم دارد و چون دولت در حال تغییرات است سخت است که بگوئیم چقدر اعتبار داده می‌شود، حدود 4هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه به پایان برسد.
معاون فنی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تعهداتی در سفر رییس جمهور دولت سیزدهم برای راه آهن استان داده شد که 1000 میلیارد تومان تعهد وزارت صنعت معدن و تجارت، 1000 میلیارد تومان در بحث تامین ریل تعهد وزارت راه و 1000 میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه بود که قسمت عمده تعهد سازمان برنامه و بودجه انجام شد.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز چندین جلسه گذاشتند و پیگیر هستیم از مسوولیت اجتماعی این وزارت خانه بتوانیم 1000میلیارد تومان را دریافت کنیم در وزارت راه هم جدیدا پروژه روسازی شروع شده و پیگیر هستیم این تعهد هم انجام شود.
ربیعی تشریح کرد: بیشترین مشکل راه‌آهن استان تاکنون مشکلات اعتباری بوده است و یک سری مشکلات تلاقی با تأسیسات و مراکز نیز بود و قسمتی هم در استان اصفهان مشکل اجتماعی داشت.
انتهای پیام/7540