سالانه ۱۰۰ هزار اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شود
تبریز- شهردار تبریز گفت: سالانه ۱۰۰ هزار اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شود و بیشترین منابع را به نوسازی ناوگان اختصاص داده ایم.
به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب هوشیار شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص توجه به زیرساختهای شهرک خاوران در دوره فعلی شهرداری اظهار کرد: پروژه شهرک خاوران بیش از ۳۰ سال قبل شروع شده و واگذاریهایی انجام شده و در سال جارینیز پروژه فاضلاب کل شهرک خاوران اجرایی شده است.
وی ادامه داد: زیرساختها شهرک خاوران در این دوره مورد توجه قرار گرفته، بطوریکه برای مثال در حوزه ورزش و پارک کارهای خوبی انجام شده که تعدادی به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز افتتاح خواهند شد.
وی در رابطه با جمعآوری وانت بارها نیز افزود: به طور مستمر در حال جمعآوری وانتبارها هستیم اما نیازمند همکاری دیگر دستگاهها و فرهنگسازی عمومی است.
هوشیار با اشاره به موضوع ناترازی انرژی خاطرنشان کرد: طبیعتاً با مسائل پیشبینی نشده روبرو هستیم و این باعث آمادگی برای تمامی شرایط بحران است.
وی ادامه داد: پویش دو درجه کمتر وسیع است و باید تا جایی که امکان دارد کمک کنیم و نورپردزیهای سطح شهر را با نظارت مستقیم خودم کم کردیم و این اتفاق نیاز به همراهی همه است.
وی اضافه کرد: از پویش دو درجه کمتر رئیس جمهور حمایت کردیم و مطمئن هستم دولت دکتر پزشکیان مشکل ناترازی انرژی در کشور را حل خواهند کرد.
شهردار تبریز در کنایه به ایران خودرو گفت: بیش از ۸۲۰ هزار خودرو در تبریز وجود دارد، باید حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم و در این دوره شهرداری بیشترین منابع را به سمت حمل و نقل عمومی بردهایم.
وی افزود: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس قرار داد بستهایم و سالانه یکصد اتوبوس نو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز شده است.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷ همت برای پروژه مترو هزینه کردهایم، افزود: بیش از ۲ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است چراکه به همکار خودم وام ۴ درصدی ندادم اما به رانندگان تاکسی این تسهیلات را دادم تا خودروی خود را نوسازی کند.
هوشیار تاکید کرد: هر چقدر هم تلاش کنیم سرعت ایران خودرو در افزایش قیمتها از ما بیشتر است، ۸۵۰ کیلومتر قرارداد فیبر نوری داریم که بیش از ۳۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است؛ تا اسفند ماه سال جاری به رتبه اول خواهیم رسید.
وی گفت: در این دوره زیرساختهای هوشمند سازی را در سطح بالایی انجام دادیم و بزرگترین مرکز مدیریت هوشمند شهری کشور در تبریز را در دست ساخت داریم.
وی در ادامه اضافه کرد: برخی تنشها مربوط به خود صحن شورا است.
این شورا دو مزیت دارد.
یکی اینکه واقعاً در انتصابات دخالت نکرده است و دوم اینکه پروندهگردانی ندارند و این بزرگترین امتیاز است.
شهردار تبریز گفت: کارگران شهرداری خود معترف هستند که تا چه حد برای معیشت و کرامت آنان شده ولی برخی برنمیتابند.
البته نقصهایی داریم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه ما موضوع تمامی آگهیهای خود را از دست شهرداری خارج کردهایم ادوار قبل یکی از همکاران شهرداری میلیاردها آگهی گرفته بود ولی الان ۹۰ درصد آگهیهای ما با تعرفه و رقم مشخص دست ارشاد رفته است به وسیله ما که نگاه ابزاری نداشتهایم و آن ۱۰ درصد باقی دست سازمانها و مناطق است.
وی گفت: از من انتقاد کنید و تعریف نکنید من اگر دنبال تعریف بودم برای پروژه.ها افتتاح میگذاشتم تعریف شما خیری برای من ندارد و انتقاد کنید.
محال است من شخصاً دنبال آن باشم که تعریف کنند.
روابط عمومی تلاش میکند تلاشهای شهرداری را نشان دهد.
تریبون من امانت است و قلم شما امانت است و نباید از خارج دایره انصاف صحبت نکنیم.
هوشیار اضافه کرد: آن رسانهای که تیتر میزند "چنین روزی برای تبریزم آرزوست" مطالعه نمیکند و بدون پشتوانه خبر میزند، خب برو مطالعه کن بعداً مطلب بزن؛ تبعات آن این است که سرمایهگذار از تبریز فراری میشود و میگوید اینها توان مدیریت خود را ندارند و پویایی در تبریز نیست.
وی گفت: خانههای تاریخی عهده میراث فرهنگی است و ما به ضرورت ورود میکنیم و خانه نظمی را مثلاً ما تعمدا ورود کردیم تا از بین نرود.
وی ادامه داد: در بحث حاشیهنشینی زمانی برخی افراد سودجو زمینها را به قشری از مردم واگذار کردهاند که آنها را به دردسر انداخته و با هزار میلیارد تومان بودجه و ۱۳۰۰ تملک در طرح نجات تبریز توانستهایم روزنهای را برای نفوذ به بافتهای ریز تبریز فراهم کنیم.
شهردار تبریز یادآور شد: پروژه اسدگلی را در حال اجرا هستیم و دو بلوک را تمام کردهایم و با نمایندگان مجلس در حال رایزنی هستیم، طرح بدنهسازی را نیز مطرح کردهایم.
دوره استانداری مرحوم خرم هفت هزار واحد را مطرح کردیم ولی دولت همکاری نکرد و امیدواریم با همکاری دولت جدید بخشی از مشکلات را حل کنیم.